تعداد نظامیان آمریکایی و اسرائیلی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند سرسام آور است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: بزرگترین نقطه ضعف دشمن، نیروی انسانی است که براساس اطلاعات به دست آمده، تعداد نظامیان آمریکایی و اسرائیلی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند سرسام آور است به طوری که دغدغه‌­ها و نگرانی­‌های جدی برای مسئولین امر ایجاد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، دومین همایش قرآن و نماز و جشنواره فرهنگی هنری نماز با حضور جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، جمعی از مدیران عامل و مدیران ارشد وزارت دفاع در سالن اجتماعات مسجد بقیه الله برگزار شد.

سردار قاسم تقی‌­زاده جانشین وزیر دفاع در این مراسم با تقدیر از اقدامات و فعالیت­های بسیار خوب قرآنی و فرهنگی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع اظهار داشت: امروز در مجموعه وزارت دفاع بیش از 400 مسجد و نمازخانه داریم که علاوه بر روحانیون و ائمه جماعات شاغل در وزارت دفاع، با حضور حدود 200 روحانی دیگر، نماز در سه وعده اقامه می شود.

تقی‌­زاده با بیان اینکه حضور روحانیون در جمع کارکنان جهادی، متدین و متخصص وزارت دفاع سبب عزت و افزایش روحیه خدمتی آنان می‌­شود، افزود: امروز وضعیت معنوی وزارت دفاع در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تدوین برنامه چهار ساله وزارت دفاع تصریح کرد: این برنامه خدمت فرمانده معظم کل قوا تقدیم شد و براساس آن برنامه های سازمان ها و صنایع تابعه وزارت دفاع تنظیم و ابلاغ شده است.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه رفتار، کردار، عملکرد و گفتار دشمنان در ابعاد سخت افزار، نرم افزار، سازمان افزار و مغزافزار به طور جدی مورد رصد قرار می گیرد، تصریح کرد: در وزارت دفاع شناخت نقاط ضعف و آسیب های تکنولوژی و تاکتیکی دشمنان را پیگیریم و بایستی همواره و همه روزه این موارد را زیر نظر داشته باشیم.

تقی زاده با بیان اینکه به نقاط ضعف و آسیب های دشمن در منطقه به طور نسبی آگاهی داریم، تاکید کرد: امروز متخصصان صنعت دفاعی در حوزه نوآوری و تکنولوژی های مورد نیاز حوزه های هوایی، زمینی، دریایی و ... مطالعات گسترده و نظام مند خوبی داشته اند.

وی با بیان اینکه در برابر دشمنان همواره باید محکم بایستیم، خاطرنشان کرد: امروز، بزرگترین موفقیت و دستاورد وزارت دفاع برخورداری از کارکنان متعهد، متخصص، جهادی، انقلابی با تفکر بسیجی است که بالغ بر 10 هزار نفر از کارکنان و خانواده آنان در حال آموزش و حفظ قرآن کریم هستند.

جانشین وزیر دفاع با بیان اینکه داشتن چنین نیروهایی در سطح وزارت دفاع برتری محض در حوزه نرم افزاری برای مقابله با دشمنان است، تاکید کرد: بزرگترین نقطه ضعف دشمن، نیروی انسانی است که براساس اطلاعات به دست آمده، تعداد نظامیان آمریکایی و اسرائیلی که دچار مشکلات روحی و روانی هستند سرسام آور است به طوری که دغدغه‌­ها و نگرانی­‌های جدی برای مسئولین امر ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع در حوزه آموزش و فعالیت­های فرهنگی، اقدامات شایسته­ای را انجام داده است، ادامه داد: در تربیت معنوی نیروهای علمی، دانشمندان و مختصصان در جهت دین مداری و اخلاق مداری و ... طی سالیان اخیر در وزارت دفاع اقدامات بسیار شایسته ای صورت گرفته است.

تقی زاده با اشاره به شکل‌­گیری القاعده، طالبان و داعش در منطقه برای پیاده سازی اهداف استکبار جهانی تاکید کرد: الحمدالله امروز در حوزه رزم زمینی، توان موشکی، هوایی، پدافند هوایی و دریایی به توانمندیهای بسیار خوبی دست یافته ایم و به دشمنان هشدار می دهیم اگر کوچکترین خطایی علیه کشورمان انجام دهند آنان را پشیمان خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عزت الله صفاران معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع نیز به ارائه گزارشی از دومین همایش "قرآن و نماز" و "جشنواره فرهنگی هنری نماز" پرداخت و گفت: برای نخستین بار تمام خادمان مساجد و نمازخانه‌های وزارت دفاع را از سراسر کشور دعوت کردیم تا برنامه‌ای در حوزه امنیت، بهداشت و وظایفی که یک خادمان می‌تواند در نمازخانه و مسجد ایفا کند و در جلب و جذب نمازگزاران مؤثر باشد، داشته باشیم.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری در عظمت نماز ادامه داد: همایش متولیان امور نماز وزرات دفاع با هدف توانمندسازی و آموزش مهارت‌های جذب حداکثری نمازگزاران در دو بخش جشنواره ادبی و هنری در ۲۱ موضوع، فراخوان مقاله و کارگاه‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات، خدام نمازخانه‌ها و مساجد وزارت دفاع برگزار شد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تأکید کرد: توفیقی برای این وزارتخانه است که به عنوان بخشی از دولت اسلامی و نیروهای مسلح نزدیک به 300 مسجد و نمازخانه در سطح وزارت دفاع به صورت فعال و روزانه در خدمت کارکنان است که نماز جماعت در آنها اقامت می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز می‌توانیم افتخار کنیم که نمازخانه‌های سطح وزارت دفاع هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر معماری به شکل زیبایی ساخته و تجهیز شده است، افزود: ائمه جماعات پیش و پس از اقامه نماز جهت پاسخگویی به سؤالات و مسائل شرعی کارکنان در نمازخانه ها و مساجد حضور دارند.

صفاران با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی هنری نماز اظهار داشت: در حوزه جشنواره ادبی نیز با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اینکه بتوانیم نقش هنر را در ترویج فرهنگ و معارف نماز در میان کارکنان و نیروهای وظیفه داشته باشیم، این جشنواره برای نخستین بار با حضور ۸۵۰ هنرمندو ارسال ۳۶۲ اثر برگزار شد.

گفتنی است در این مراسم از سه اثر در حوزه نماز با عناوین "مساجد و نمازخانه‌های وزارت دفاع"، "بهداشت عمومی مساجد" و "نمازخانه‌ها و روش‌های فرهنگ‌سازی در محیط کار" رونمایی شد.

304

کد خبر: 887220

وب گردی

وب گردی