سیف به خاطر بالا رفتن قیمت ارز تحت فشار است

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برخلاف سیاست های دولت قیمت ارز بالا رفت و به همین دلیل رئیس کل بانک مرکزی برای تعدیل قیمت تحت فشار قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به تصمیمات امروز هیات وزیران گفت: در جلسه امروز یکی از موضوعاتی که بیشتر از همه وقت ما را گرفت مساله آلودگی هوا بود، تکالیفی برای سازمان محیط زیست تعیین شده و رئیس جمهور اعلام کردند که از تصمیماتی که در این حوزه گرفته می شود حمایت خواهند کرد.

وی افزود: وقتی دولت درآمد دارد از هر محلی چه فروش نفت و چه محل یارانه ها باید به مساله حمل و نقل بیشتر بپردازد که کسی با اصل این ایده مخالف نیست و در این خصوص نیز در جلسه امروز بحث شد.

واعظی گفت: با توجه به لایحه بودجه سال ۹۷ در خصوص اشتغال جوانان و اینکه بحث اشتغال جز وعده های انتخاباتی رئیس جمهور بوده و در اولویت قرار دارد، این مساله نیز مورد توجه جدی دولت قرار دارد اگرچه بحث آلودگی هوا نیز اهمیت دارد اما رئیس جمهور به مردم قول اشتغال داده اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور عنوان کرد: دولت تابع نظر اکثریت مردم است. مردم درباره بودجه سال ۹۷ که امروز در اتاق شیشه ای قرار دارد و همه می توانند نظر بدهند اظهار نظر کنند تا بتوانیم با همفکری مجلس کار را جلو ببریم.

واعظی درباره خبر برکناری رئیس کل بانک مرکزی گفت: اتفاقاتی برخلاف سیاست های دولت افتاده و قیمت ارز بالا رفته است که بر اثر این مساله آقای سیف تحت فشار رسانه ها قرار گرفته که قیمت را تعدیل کند.

وی افزود: در چنین شرایطی به یک باره خبر بی پایه و اساسی مطرح می شود که ما بارها اعلام کردیم این خبر درست نیست اما باز هم به آن دامن می زنند؛ آقای سیف به کار خود ادامه می دهد و هیچ تصمیمی برای تغییر وی وجود ندارد.

واعظی درباره طرح تحول سلامت در آینده گفت: در بودجه سال آینده بخش قابل توجهی را برای طرح تحول سلامت در نظر گرفته ایم، آقای رئیس جمهور هم دستورالعملی را به وزیر بهداشت دادند که بر اساس آن صرفه جویی صورت گیرد. بدون اینکه به مردم نیازمند آسیبی برسد.

واعظی گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت شاهد بودیم که به یک باره مراجعات به پزشک بالا رفته و همچنین مراجعه به آزمایشگاه ها نیز افزایش یافته است که باید این مساله ساماندهی شده تا دولت بتواند به تعهدات خود عمل کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره مساله حقوق شهروندی گفت:حقوق شهروندی حقی است که مردم دارند و دولت تصمیم دارد آن را اجرا کند من قبول دارم تا وقتی که حقوق شهروندی در کشور و تمام دستگاه ها فرهنگ نشود و مردم حقوق خود را ندانند حق شهروندی رعایت نخواهد شد.

واعظی یادآور شد: دولت مصمم است که حقوق شهروندی اجرا شود و تلاش می کنیم با کمک مردم این مساله محقق شود.

304

کد خبر: 887236

وب گردی

وب گردی