ساخت مجتمع فرهنگی و رفاهی در بوستان ارم شهر بیرجند مغایر ضوابط شهرسازی است

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: ساخت مجتمع فرهنگی و رفاهی در عرصه بوستان ارم در جنوب غربی شهر بیرجند مغایر با ضوابط معماری و شهرسازی است.

به گزارش ایسکانیوز، ابراهیم تقی‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در اختیارات شهرداری صدور مجوز فقط برای احداث نمازخانه در چارچوب ضوابط است.

وی بیان کرد: براساس قانونی شهرسازی در مجموعه بوستان ارم که پنج هزار مترمربع مساحت دارد فقط احداث نمازخانه برای استفاده شهروندان به متراژ 200 متر مربع بلامانع است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: به دلیل تخلف هیئت امناء در ساخت نمازخانه پرونده برای تعیین تکلیف به کمیسیون ماده پنج ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت امنای هیئت منتظرالمهدی بدون توجه به قوانین شهرسازی اقدام به گودبرداری و حفر بخشی از بوستان ارم کردند که این مهم اعتراض ساکنان را به دنبال داشته است، افزود: این در حالی است که دو مسجد بقیع و سیدالشهدا به فاصله نزدیک‌تر از پارک فعال است.

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند از توقف کامل عملیات ساخت مجتمع با اقدام به موقع شورای اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه به هیئت امنا بارها تذکر داده شده و دیگر اعتمادی به این هیئت امنا وجود ندارد و در همه مراحل مالکیت نمازخانه با شهرداری بیرجند بوده و مالکیت آن حق مجموعه شهرداری است، افزود: تا زمانی که کاربری مجموعه پارک ارم فضای سبز باشد احداث مجتمع فرهنگی رفاهی امکان پذیر نیست.

تقی‌زاده گفت: در دوران فعالیت شورای چهارم هیئت منتظرالمهدی منطقه سجادشهر بیرجند تقاضا کردند که قسمتی از فضای پارک برای احداث نمازخانه در اختیار آنان قرار گیرد تا با استفاده از کمک خیرین بسازند که اعضای شورای اسلامی وقت با احداث نمازخانه موافقت کردند.

وی افزود: براساس قانون در پنج درصد از مساحت پارک می‌توان نمازخانه احداث کرد و شورا با اختصاص 200 مترمربع موافقت کرد.

901

کد خبر: 887253

وب گردی

وب گردی