قیمت بنزین پروازهای باری 4 برابر پروازهای مسافری

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: گرانی قیمت سوخت هواپیماهای باربری به نسبت پروازهای مسافری مانعی بزرگ در مسیر توسعه صادرات محصولات ساخت ایران است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ سعید زرندی با اشاره به جلسه مشترک با رئیس کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام اظهار کرد: درابتدای این جلسه اطلاعاتی در راستای فعالیت و طرح‌های توسعه منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ارائه شده است.

او ادامه داد: استفاده از ظرفیت فرودگاه جهت توسعه صادرات محصولات کشاورزی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بوده است .

زرندی با اشاره به دفن روزانه 1700 تن زباله در اراضی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام گفت: این موضوع به عنوان چالشی جدی در حوزه محیط زیست مطرح شده است .

رئیس منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با بیان این موضوع به عنوان یک دغدغه در حوزه کشاورزی افزود: قرار شد این مسئله با قید فوریت و در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی به خارج از مرزهای ایران در مجلس پیگیری شود.

زرندی با اشاره به قیمت 4 برابری سوخت هواپیماهای باربری نسبت به هواپیماهای مسافربری خاطرنشان کرد: در زمینه حمل و نقل هوایی امکانات فراوانی فراهم است، اما گرانی سوخت پروازهای کارگو سبب شده که صادرات از مبدا ایران تقریبا به حالت تعلیق در بیاید و مانع از درآمد زایی در این حوزه شود.

او در ادامه با تاکید بر تصویب کاهش قیمت سوخت هواپیماهای باربری در شورای عالی صادرات تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع نیاز به تایید سازمان مدیریت و اعلام هیئت دولت دارد، هنوز اتفاقی در خصوص کاهش هزینه سوخت هواپیماهای باربری صورت نگرفته است.

زرندی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در حال حاضر پروازهای واردات بار به صورت هفتگی در فرودگاه پیام صورت می‌گیرد.

او گفت: تاسیس بزرگ ترین شهر ICT خاورمیانه و حضور شرکت های بزرگ بین المللی در منطقه ویژه اقتصادی پیام هم از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مطرح شد.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 887298

وب گردی

وب گردی