آغاز اجرای «دایره گچی قفقازی» به یاد حمید سمندریان

اجرای نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی محمودرضا رحیمی سه شنبه شب 28 آذر ماه با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و تعدادی از هنرمندان مطرح تئاتر کشورمان به یاد حمید سمندریان آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی مجموعه تئاتر شهر، اجرای نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی محمودرضا رحیمی سه شنبه شب 28 آذر ماه با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و تعدادی از هنرمندان مطرح تئاتر کشورمان به یاد حمید سمندریان در تالار سایه تئاتر شهر آغاز شد.

مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین افتتاحیه این اثر نمایشی بیان کرد: بسیار خوشحالیم که محمودرضا رحیمی به عنوان یکی از کارگردانان مطرح تئاتر ایران نمایشی را روی صحنه می برد و بسیار مفتخرم که این نمایش به عنوان پروژه خروجی آکادمی تئاتر حمید سمندریان طی این روزها میزبان مخاطبان خواهد بود.

وی افزود: موضوع ترجمه آثار نمایشی یکی از مهم ترین و ارزشمندترین فعالیتهای مرتبط با حوزه تئاتر است که من از تمامی گروه های نمایشی خواهش می کنم همواره نسبت به حفظ جایگاه مترجمان توجه ویژه‌ای داشته باشند. به هر حال اجرای نمایش «دایره گچی قفقازی» در تالار سایه اتفاق بسیار خوشایندی است و من مطمئنم مخاطبان تئاتر در این روزها شاهد یک کار خوب خواهند بود.

حمید لبخنده مدیرآکادمی سمندریان هم در این مراسم گفت: این دومین محصولی است که از سوی آکادمی حمید سمندریان توسط محمودرضا رحیمی به عنوان خروجی یکی از دوره‌های آموزشی روی صحنه می رود و این باعث خوشحالی ماست که خروجی این دوره در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر میزبان دوستداران تئاتر است.

کاوه سمندریان فرزند زنده یاد حمید سمندریان هم اظهار کرد: اجرای چنین نمایشی برای من در تالار سایه تئاتر شهر بسیار ارزشمند است و من جز اینکه بگویم احساس بسیار خوبی دارم، حرف دیگری ندارم.

محمودرضا رحیمی خوانشگر، دراماتورژ و کارگردان نمایش «دایره گچی قفقازی» نیز در این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی درباره روند دراماتورژی و تولید این نمایش گفت: به طور حتم اگر همکاری مرکز هنرهای نمایشی، تئاتر شهر و ایده آکادمی حمید سمندریان نبود، اجرای این نمایش هم میسر نبود. به هر حال امشب شاهد حضور هنرمندان بزرگی چون سهراب سلیمی هستیم که سال‌های پیش در همین نمایش به عنوان یکی از بزرگترین آثار زنده یاد حمید سمندریان به عنوان بازیگر حضور داشت و این بزرگترین افتخار در چنین شبی می توانیم از حضورش به عنوان مهمان ویژه بهره مند شویم.

سهراب سلیمی بازیگر و کارگردان پیشکسوت تئاتر هم با قدردانی از تلاش‌های محمودرضا رحیمی در عرصه تئاتر توضیح داد: محمودرضا رحیمی از جمله کارگردانانی است که جایگاه بسیار بالا و ارزشمندی در عرصه تئاتردارد. او در زمانی که زنده یاد حمید سمندریان نیز مشغول به فعالیت بود با روحیه‌ای خستگی ناپذیر هم در عرصه دستیاری و هم در عرصه کارگردانی حضور موثری داشته و دارد.

وی ادامه داد: من به او درود و سپاس می گویم که از خود شخصیتی در تئاتر دانشگاهی ساخته که حتی یک دانشجوی هم از حضور در کلاس‌های او ناراضی نیست. به هر صورت من به همت و تلاش مجمودرضا رحیمی و شاگردانش در آکادمی حمید سمندریان تبریک گفته و امیدوارم اجرای پیش رو، اجرای بسیار خوبی باشد.

سعید داخ طراح حرکت این نمایش هم عنوان کرد: این نمایش محصول آکادمی است که شعارش جدی گرفتن نسل جدید و پرورش استعدادهای ناب تئاتر ایران است که امیدوارم در آینده نیز این چنین مستمر به کار خود ارائه دهد.

سعید اسدی مدیر امور بین الملل مرکز هنرهای نمایشی هم در این مراسم ابراز امیدواری کرد که اجرای این اثر نمایشی، اجرایی پر رونق و پر مخاطب برای عوامل اجرایی این اثر باشد.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان تئاتر هم در بخش پایانی مراسم با قدردانی از گروه اجرایی نمایش از تماشاگران حاضر در برنامه خواست تا به حرمت نام استاد حمید سمندریان و بانو هما روستا آنها را تشویق کنند.

نمایش «دایره گچی قفقازی» نوشته برتولت برشت و کارگردانی محمودرضا رحیمی هر روز ساعت 20 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود .

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com و کانال تلگرام Theatershahr@ مراجعه کنید.

501

کد خبر: 887300

وب گردی

وب گردی