برگزاری سمینار انرژی پاک و محیط زیست هوشمند در دانشگاه آزاد واحد گرمسار

سمینار یک روزه انرژی پاک و محیط زیست هوشمند به همت دانشکده فنی و مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، این سمینار با هدف معرفی انرژی های پاک و تاثیر آن در محیط زیست به عنوان محیط زیست هوشمند، معرفی نقش دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در جهت کاربردی کردن انرژی های پاک با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان و جمعی از متخصصین انرژی های نو در تالار مولوی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

دکتر اباصلت بداغی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در این سمینار ضمن تشکر و قدردانی از رئیس دانشکده فنی و مهندسی در برگزاری این سمینار در سخنانی به اهمیت و جایگاه انرژی های نو در توسعه آینده ایران و جهان پرداخت.

وی با بیان اینکه تا کمتر از دو سال آینده بایستی 20 هزار مگاوات از انرژی های نو تامین بکنیم گفت: تامین این میزان انرژی با وجود پتانسیل های موجود کشور به یک حرکت جهادی نیاز دارد.

بداغی ادامه داد: زمان آن فرا رسیده است که انرژی های فسیلی را فراموش کنیم و به سمت انرژی های پاک حرکت کنیم و نقش و جایگاه این انرژی را بدانیم.

معاون پژوهش و فناوری واحد گرمسار وجود حداقل 300 روز آفتابی را یکی از پتانسیل های مهم در کویر گرمسار دانست و تاکید کرد تولید انرژی های نو و پاک را می توانیم از دانشگاه آغاز کنیم و برای این انرژی اهمیت ویژه ای قائل شویم.

ابزار و عناصر انرژی زا در جهان، معرفی و نحوه کار سیستم های فتوولتائیک، روش های درآمدزایی در سیستم های فتوولتائیک، مفاهیم انرژی و واژه های کلیدی، مزایای سیستم های خورشیدی و نقش انرژی خورشیدی در توسعه آینده جهان و ایران موضوعاتی بود که متخصصان این حوزه در خصوص آن به تبادل نظر پرداختند.

کد خبر: 887387

وب گردی

وب گردی