کارگاه امنیت اطلاعات در دانشگاه آزاد اسلامی بوکان برگزار شد

به مناسبت هفته پژوهش کارگاه امنیت اطلاعات در سیستم های رایانه ای در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، دکتر رحیم رشیدی مدرس این گارگاه و از اساتید هیئت علمی گروه کامپیوتر در این کارگاه آموزشی یک روزه به مباحث مختلفی از جمله امنیت اطلاعات ، آسیب ها و تهدید ها ، خطاهای انسانی و نرم افزاری و غیره اشاره نمود.

دکتر رشیدی هدف از برگزاری این کارگاه را، آشنایی با امنیت اطلاعات در سیستم های رایانه ای و انجام تدابیر لازم و استفاده از برخی روش های ساده جهت پیشگیری لازم و اولیه ای در خصوص ایمن سازی محیط رایانه دانست و گفت : « امروزه شاهد گسترش حضور رایانه در تمامی ابعاد زندگی خود می باشیم. کافی است به اطراف خود نگاهی داشته باشیم تا به صحت گفته فوق بیشتر واقف شویم. همزمان با گسترش استفاده از رایانه های شخصی و مطرح شدن شبکه های رایانه ای و به دنبال آن اینترنت، حیات رایانه ها و کاربران آنان دستخوش تغییرات اساسی شده است

دکتر رشیدی با اشاره به این موضوع که امنیت سیستم‌های رایانه ای فقط مختص به ویروس‌ها و تروجان‌های نیست، گفت: امنیت سیستم‌های رایانه ای را می توان به دو بخش تقسیم کرد. سیستم‌های خانگی و شخصی، سیستم‌های سازمانی و مرتبط با حوزه کاری.

رشیدی در این دوره گفت : هرگاه صحبت از امنیت سیستم های رایانه ای به میان می آید به دنبال آن مباحث تخریب، سرقت، تغییر و حذف اطلاعات مطرح است و به جاست با بالا بردن دانش کاربران با این دشمن مخفی مقابله گردد.

وی امنیت در سیستم های اداری و کاری را نیز بسیار مهم و حیاتی دانست و افزود: بخش بزرگی از امنیت اطلاعات مهم و محرمانه در محیط کار بر عهده مسئولینIT مثل شبکه های رایانه ای، امنیت نرم افزار و بانک اطلاعاتی و… است.

این کارشناس تهیه نسخه پشتیبان را راهکاری برای بازیابی فایل های تخریب شده دانست و افزود: در نهایت ممکن است برخلاف مراقبت‌های زیاد باز هم کامپیوتر ما مورد هجوم ویروس‌ها و تروجان‌ها قرار بگیرد بنابراین باید به دنبال راهی برای حفاظت از اطلاعات خود باشیم.

وی در پایان توصیه نمود: در صورت ذخیره سازی اطلاعات حساس و مهم کاری می‌توان از حافظه های جانبی از قبیل هارد های اکسترنال، فلش مموری ها و یا لوح های فشرده استفاده نمود.

کد خبر: 887403

وب گردی

وب گردی