معظمی: مدیران متولد نمی‌شوند بلکه باید آنها را پرورش دهیم

رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: باید شرایط را برای رشد مدیران فراهم کنیم، مدیران را باید پرورش داد. برای پرورش ایران موفق باید مدیران بالادست این آمادگی و باور را داشته باشند که این امر نیز نیازمند یک کار سیستماتیک است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ منصور معظمی - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - در همایش ملی شناسایی و پرورش مدیران آینده اظهار کرد: لازم است بر اساس یک فرآیند، تربیت مدیران صورت گیرد تا بر اساس نیازهای سازمان‌ها مدیران را پرورش داد. ما نمی‌توانیم در حوزه مدیران منابع انسانی به صورت صفر و یک باشیم؛ یعنی مدیران بازنشسته را کنار بگذاریم و منکر تجربه و دانش این مدیران شویم. باید ترکیبی از مدیران مجرب و باتجربه را در کنار مدیران جوان داشته باشیم تا شاهد رشد مدیران جوان در کنار مدیران باتجربه باشیم.

او گفت: با سیستم‌های گزینشی ما، فرد نخبه‌ای پرورش نمی‌یابد. در این سیستم‌ و نظامی که ما در آن به دنبال استعداد هستیم، به نتیجه‌ای نخواهیم رسید. امروز در یک کشور عقب‌افتاده مانند عربستان نیز از این سیستم‌های گزینشی استفاده نمی‌شود. نظام شایستگی باید مورد توجه خاص باشد. از دیدگاه من سخت‌ترین و استراتژیک‌ترین کار، کار مدیران منابع انسانی است. برای انتخاب مدیران منابع انسانی باید کسانی برگزیده شوند که شاخص‌ترین باشد.

معظمی خاطرنشان کرد: زمانی که ما می‌خواهیم در یک سازمانی یک مدیر را انتخاب کنیم، باید پروسه‌های زیادی طی شود که اینها اشتباه است و باید بر اساس شایسته‌سالاری کنار گذاشته شوند. ما فکر می‌کنیم که نظام آموزشی باید فقط افراد لیسانسه و دکترا تربیت کنند. از نظر تربیت مهندس ما رنکینگ اول را در دنیا داریم. باید به دنبال دانشگاه‌های کارآفرین و کاربردی باشیم.

او در ادامه گفت: در حال حاضر برای گسترش ربات‌ها و اتومبیل‌های هیبدری و برقی شاهد هستیم و در آینده‌ای نه چندان دور سوخت‌های فسیلی جایگاهی نخواهند داشت. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ چهل درصد از خودروها از سوخت‌های فسیلی استفاده نکنند. ما باید یا خودمان را با این تحولات هماهنگ کنیم یا اینکه به همین گونه کنونی جلو رویم که نتیجه آن عدم توسعه در کشور است.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار کرد: در بخش تربیت مدیران تراز جهانی، لحظه‌ای نباید تامل کنیم. مدیران تراز جهانی کسانی هستند که توانایی پاسخگویی به این تمهیدات را در قالب ارزش‌های کشور داشته باشند. ما قادر هستیم توانایی‌های خود را بیشتر کنیم و باید در این راستا گام برداریم.

منبع: ایسنا

401

کد خبر: 887430

وب گردی

وب گردی