پایتخت دیشب بیدار بود/مردم مضطرب شب را بیرون از خانه صبح کردند

کنار خروجی های شهر پر بود از مردم مضطربی که هشدارهای کارشناسی در وقوع زلزله را  یا جدی نگرفته بودند و یا به این زودی ها منتظر وقوعش نبودند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، هنوز اخبار مربوط به زلزله هایی اخیر کرمان و کرمانشاه و ادامه امداد رسانی های مادی و معنوی در بین مردم رد و بدل میشد که ناگهان دیشب پایتخت نشینان و شهروندان استانهای همجوار ، میزبان این مهمان ناخوانده شدند.

در ساعتهای پایانی روز چهارشنبه با وقوع زلزله ۵/۲ ریشتری که کانون آن در ملارد بود همه شهروندان را در خیابانها و اتوبانهای خروجی شهر دور هم جمع کرد و بسیاری از خانواده ها شب را در خودروی شخصی و یا پارکها صبح کردند.

دستپاچگی وصف طویل پمپ های بنزین خبر از غافلگیری مردم میداد علی رغم هشدارهای اخیر کارشناسان و متخصصین زمین شناسی نه شهروندان که مسئولان مرتبط هم آمادگی زلزله را نداشتند.

کنار خروجی های شهر پر بود از مردم مضطربی که هشدارهای کارشناسی در وقوع زلزله را یا جدی نگرفته بودند و یا به این زودیها منتظر وقوعش نبودند.

زلزله کرمانشاه بار دیگر ثابت کرد که حس انساندوستی از مرزهای قومی و نژادی و منطقه ای فراتر است اما در کلانشهرهایی مانند تهران در صورت وقوع بلایای طبیعی مانند زلزله علاوه بر عنایت پروردگار تمهیدات و تدابیر پیشگیرانه بیشتری می طلبد.

اگر چه با طلوع خورشید ، التهاب شهرآرام گرفت و مردم به کارهای روزمره خود پرداختند اما اتفاق دیشب برای مردم و مسئولان زنگ هشداری بود که برای مقابله با بلایای طبیعی آمادگی بیشتری داشته باشند.

خبرنگار: اکرم جدیدی ممتاز

۷۰۵

کد خبر: 887500

وب گردی

وب گردی