هدف جشنواره عکس و کاریکاتور آشتی صنعت با هنر است

رئیس جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما گفت: مهمترین هدف این جشنواره تلفیق و پیوند صنعت و هنر و آشتی صنعت با هنر است و اگر ارتباط بین صنعت و هنر برقرار شود، در مرحله بعد جریان اقتصاد هنر هم تقویت خواهد شد. 

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی خشایارفرد رییس جشنواره، اظهار کرد: هنر و صنعت می‌توانند روابط متقابلی داشته باشند و تداوم این جشنواره می تواند تاثیرگذار باشد. جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما تلاش می کند که توجه صنایع خودروسازی را بیش از گذشته به اهمیت و ضرورت هنر در صنعت جلب کند و بی تردید هنرهای تجسمی می تواند خدمات موثری در صنعت از جمله صنعت خودرو داشته باشد.

خشایارفرد تأکید کرد: این جشنواره می تواند در زمینه خودرو فرهنگ سازی کند و این فرهنگ سازی به تداوم جشنواره بستگی دارد بنابراین تلاش می کنیم پس از این دوره جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما، برنامه ریزی دوره دوم جشنواره آغاز شود.

فریبا اباذری دبیر جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما نیز در ادامه جلسه با اشاره به اینکه برای دوره بعدی جشنواره برنامه ریزی و تصمیم گیری قطعی انجام می شود، گفت: در عنوان جشنواره، دوره نخستین استفاده نشده است، پس از برگزاری جشنواره در این دوره و انجام همه برنامه‌های اعلام شده در فراخوان، برای دوره بعدی جشنواره برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری قطعی انجام خواهد شد و امیدواریم بتوانیم با پایان جشنواره برای دوره آینده برنامه‌ریزی کنیم.

کامبیز درم بخش عضو هیأت انتخاب و داوری کاریکاتور این جشنواره یادآور شد: در انتخاب و داوری آثار سعی می شود که آثاری انتخاب شود که دارای خلاقیت و ارزش هنری باشد و با اهداف جشنواره و جریانی که جشنواره دنبال می‌کند هماهنگ باشد.

مجتبی آقایی داور بخش عکس این جشنواره گفت: جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما صرفا هنری نیست و جنبه کاربردی هم دارد و به دنبال فرهنگ‌سازی است. بنابراین سعی می‌شود آثاری که از نظر اعتبار هنری در درجه بالایی باشند و از نظر کاربردی هم موثر باشند، انتخاب شود.

بهرام عظیمی داور رشته کاریکاتور جشنواره نیز گفت: ضرورت دارد در برگزاری جشنواره از الگوهای موفق استفاده شود و نگاه حرفه ای در بخش‌های مختلف جشنواره از نظر محتوا و اجرا دنبال شود. برگزارکنندگان و داوران این جشنواره حرفه ای هستند و تجربه های موفقی در جشنواره های هنری دارند.

مسعود زنده روح کرمانی داور بخش عکس جشنواره با اشاره به فاصله هنر و صنعت گفت: متاسفانه بسیاری از صنعتگران از جمله صنایع خودروسازی نگاه و دغدغه فرهنگی لازم را ندارند و لازم است که با حرکت‌هایی فاصله صنعت و هنر کاهش یابد.

وی با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی و تبلیغات برای جلب مشارکت هنرمندان در جشنواره عکس و کاریکاتور خودرونما گفت: شبکه های اجتماعی و رسانه های مجازی امکان و فرصت مناسبی برای اطلاع رسانی و ارتباط با هنرمندان است. لازم است که برای برگزاری جشنواره، چیدمان آثار و ... برنامه ریزی شود تا نمایشگاهی متمایز و خلاقانه برگزار شود.

جاوید نیک‌پور عضو هیأت انتخاب و داوری بخش عکس جشنواره خودرونما نیز با اشاره به استفاده از ظرفیت های شبکه‌های اجتماعی گفت: در بخش عکس می توان کارگاه‌هایی را نیز با حضور عکاسانی که در زمینه عکاسی خودرو تجربه‌هایی دارند، برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، جشنواره خودرونما را دو شاخه عکس و کارتون به همت هفته‌نامه خودرو امروزبرگزار می‌شود. علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند تا صبح نهم دی ماه امسال آثار خود را به سایت جشنواره به نشانی www.carsfestival.com ارسال کنند.

503

کد خبر: 887531

وب گردی

وب گردی