سارقان طلافروشی در جم دستگیر شدند/ اعتراف به ۱۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان جم از دستگیری دو نفر سارق طلا فروشی و کشف ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ سید علی مهدیان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از طلافروشی در شهر جم ماموران انتظامی شهرستان اقدامات خود را در همین زمینه آغاز و توانستند سارقان را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

وی بیان کرد: سارقان دستگیر شده در بازجویی پلیس به یک فقره سرقت طلاجات در شهر جم و ۹ فقره سرقت در استان های رشت، مشهد، زاهدان، یاسوج و چند شهر دیگر به ارزش ۲ میلیارد ریال اعتراف کردند.

سرهنگ مهدیان با بیان اینکه سارقان با کیف چرمی محتوی اشیاء بی‌ارزش به طلافروشی مراجعه و بعد از دیدن طلاجات از غفلت متصدیان استفاده و آنها را در جیب خود می‌گذاشتند و سپس به بهانه سرکشی به خودروی خود، کیف را در طلا فروشی جا گذاشته و اقدام به سرقت می‌کردند گفت: پس از گذشت زمان و عدم مراجعت سارقان متصدیان متوجه سرقت می‌شدند.

رئیس پلیس شهرستان جم بیان داشت: در همین راستا دو نفر متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قضایی تحویل مراجع قانونی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جم توصیه کرد: شهروندان در راستای پیشگیری از سرقت به توصیه های پلیس توجه داشته و در صورت اطلاع از هر گونه سرقت و یا تردد افراد مشکوک و ناشناس مراتب را سریعا با شماره تلفن ۱۱۰ مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ اعلام کنند.

توقیف موتورسیکلت‌های غیرمجاز

مهدیان اظهار داشت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و با هدف برخورد با موتورسواران متخلف و کاهش تصادفات رانندگی، دو دستگاه موتورسیکلت قاچاق در شهرستان جم توقیف شد.

وی تصریح کرد: پیشگیری از جرائم، برخورد با موتورسواران متخلف و جلب رضایت عمومی مردم، از اهداف پلیس در اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی است که به صورت ویژه در دستور کار پلیس جم قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی شهرستان جم اضافه کرد: در این طرح ابتدا ماموران یگان امداد در حین گشت زنی در شهر جم به یک دستگاه نیسان آبی رنگ که در گوشه سمت راست خیابان امام پارک شده بود، مشکوک که در بررسی از آن مشخص شد خودرو حامل یک دستگاه موتورسیکلت غیر مجاز قاچاق ۲۵۰ سی سی فاقد پلاک است.

وی گفت: مأموران آگاهی نیز در ادامه در حین گشت زنی یک دستگاه موتورسیکلت ۴۰۰ سی سی را مشاهده و اقدامات قانونی را برای توقیف آن آغاز کردند.

سرهنگ مهدیان با بیان اینکه راکب موتورسیکلت به محض رؤیت مأموران متواری شده است عنوان داشت: دو موتورسیکلت با ارزش ریالی ۲۳۰ میلیون ریال برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس انتقال یافتند.

فرمانده انتظامی شهرستان جم از رانندگان وسایل نقلیه درخواست کرد: با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و اجتناب از تخلفات، زمینه ساز آرامش و آسایش خود و دیگران باشند.

901

کد خبر: 887542

وب گردی

وب گردی