زلزله را رها کنید، اوضاع هوای تهران به شدت بحرانی است/ تا جمعه هوا ناسالم می‌ماند

 باوجود اینکه تهران به دلیل شرایط اضطراری زلزله تعطیل شده و تردد در شهر تا حد زیادی کم شده است، اما وضعیت هوا هنوز بد و در برخی مناطق پایتخت، بحرانی است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین؛ شهروندانی که هنوز به خانه‌ها برنگشته‌اند، مراقب سلامتی خود در هوای به شدت آلوده تهران باشند؛


تا روز جمعه هوای تهران برای همه افراد ناسالم است

ایسنا نوشت: مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب برای همه افراد جامعه قرار داشته باشد.

حسین شهبازی وضعیت کیفی هوای تهران را پیش‌بینی کرد و گفت: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای پایتخت در روز جاری (پنجشنبه 30 آذرماه) در شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه خواهد بود و انتظار می‌رود تا شبانگاه پنجشنبه به طور نسبی از غلظت آلاینده‌ها کاسته شود.

وی افزود: با وجود کاهش نسبی غلظت آلاینده‌ها؛ اما پیش‌بینی می‌شود تا روز جمعه شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب برای همه افراد جامعه قرار داشته باشد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: در شرایط فعلی کیفیت هوای تهران با میانگین شاخص 170 در شرایط ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار دارد.

شهبازی در مورد شرایط جوی تهران نیز اظهار کرد: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از تداوم شرایط جوی نسبتا آرام در روز جاری (پنجشنبه) بوده و به تدریج از بعدازظهر بر میزان ناپایداری جوی افزوده خواهد شد و در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه) از سمت نواحی غربی و در برخی ساعات شبانگاه بارش پراکنده و خفیف انتظار می‌رود.

وی ادامه داد: این شرایط در روز جمعه همچنان ادامه خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد موثر (بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه) پیش‌بینی می‌شود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: با تداوم این شرایط در روز شنبه، وزش باد نسبتا شدید از سمت نواحی غربی و جنوب غربی و بارش خفیف در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

به گفته شهبازی، دمای تهران طی روزهای پایانی هفته افزایش نسبی خواهد یافت.

700

کد خبر: 887546

وب گردی

وب گردی