چی بخریم ؟چی نخریم ؟راهنمای خرید آجیل شب یلدا

یکی از راه های تهیه آجیل مرغوب شب یلدا تهیه آن از واحدهای صنفی دارای جواز است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، تنها یک روز به شب یلدا و آغاز فصل زمستان باقی مانده است و بازار هنوز رخت پاییزی به تن دارد.

در حالیکه کمتر از ۲۴ ساعت به شب یلدا باقی مانده است اما این طور که به نظر می‌رسد مردم خرید مایحتاج شب یلدایی خود را به ساعت های پایانی موکول کرده اند.
بر اساس این گزارش اگر چه امسال بازار شیرینی در آرامش به سر می‌برد و قیمتها به گفته رئیس اتحادیه قنادان تهران افزایش نیافته اما بازار آجیل و میوه شب یلدا داغ است.
اگر شما هم هنوز آجیل شب یلدایی خود را تهیه نکردید در موقع خرید به نکات زیر توجه کنید.

مصطفی احمدی رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز، با اشاره به نکاتی که باید در موقع خرید آجیل به آن توجه کرد گفت: توصیه ما این است که مردم آجیل مورد نیاز خود را از واحدهای صنفی دارای جواز تهیه کنند چرا که اتحادیه بر بهداشت محیطی و فردی واحدهای صنفی نظارت می‌کند.

او تاکید کرد: یکی از راه های تشخیص آجیل مرغوب تست آن قبل از خرید است که ما توصیه می‌کنیم قبل از خرید آجیل مورد نظر تست شود تا از تازگی آن اطمینان حاصل شود.

احمدی به قیمت آجیل شب یلدا نیز اشاره کرد و گفت: قیمت کارشناسی اتحادیه برای عمده فروشی بین ۳۸ تا ۵۵ هزار تومان است که در واحدهای خرده فروشی ده درصد به این قیمت اضافه می شود.

او گفت: برخی می گویند این قیمت برای آجیل شب یلدا گران است اما این طور نیست و پیشنهاد ما این است که مردم به جای خرید آجیل مخصوص شب یلدا که شامل پسته و فندق و بادام درختی و بادام کاغذی و کشمش و برگه زردآلو و توت و انجیر و قیصی و باسلوق است به صورت انتخابی آجیل بخرند.

احمدی ادامه داد: به عنوان مثال تخمه های ژاپنی و تخمه کدو با کیفیت و قیمت مناسبی در بازار وجود دارد که می تواند انتخاب خوبی برای دورهمی شب یلدا باشد.

گزارش میدانی خبرنگار ایسکانیوز حاکی از آن است که قیمت آجیل شب یلدا بسته به کیفیت و محل فروش آن از ۵۵ هزار تومان تا ۸۰ هزار تومان در سطح شهر متغیر است و در برخی از مناطق شمالی شهر با کمی تزیینات ممکن است سبد مخصوص آجیل تا ۵۰۰هزار تومان نیز به فروش برسد.
402

کد خبر: 887587

وب گردی

وب گردی