فومنی :  اقای روحانی بیشتر در وادی  شعاردهی به سر می برد  /آزادی برای مردم نان و آب نمی شود

حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تاکید بر مبتلا شدن دولت به شعارزدگی، آزادی را به همراه رفاه مردم کارآمد دانست.

حجت الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، باتوجه به صحبت های اخیر رئیس جمهور درخصوص حق دسترسی به اطلاعات گفت: همانطور که دولت گفته است این موضوع دسترسی به اطلاعات در حوزه های مجازی و حوزه های مخابراتی خوب است؛ به نظر من فضای باز و آزادی بسیار موضوع خوب و مهمی است اما این آزادی بایستی با محدودیت و در چارچوب خاص خودش انجام شود و دولت باید سعی کند اعتماد مردم را در این زمینه جلب کند.

فومنی با اشاره به گفته های رئیس جمهور مبنی بر بحث حقوق شهروندی بیان کرد: حقوق شهروندی بحث بسیار مهمی است به شرطی که تنها به مسئله حقوق شهروندی مانند آزادی نیندیشیم بلکه در کنار آن به اشتغال جوانان، اقتصاد، معیشت مردم و گرفتاری ها و مشکلاتشان توجه کنیم.

وی با تاکید بر گرفتاری ها و مشکلات مردم اظهار کرد: مردم با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند برای نمونه الان مردم نمی توانند فرزندانشان را از لحاظ مالی در زمینه تحصیلات، ازدواج، اشتغال، بهداشت و درمان حمایت کنند.

فومنی با تاکید بر اینکه مردم به نان شب خود محتاج هستند خاطر نشان کرد: الان مردم با استرس و مسائل روانی مواجه شده اند به عنوان نمونه آنها همواره استرس این را دارند که نان و بنزین گران خواهد شد یا دلار از دوهزار تومان به ۴۴۰۰تومان افزایش یابد اینها مسائلی هستند که جامعه را از لحاظ روانی رنج می دهد و من معتقدم که دولت نباید تنها شعار دهد و به این شعارهای رنگین و زیبا اکتفا کند باید از این شعارزدگی بیرون بیاید و به مردم خدمت کند.

وی در ادامه بحث حقوق شهروندی افزود: به نظر من صحبت های آقای روحانی، یک نگاه باز سیاسی بود اما باید حدی را برای حوزه های اقتصاد و معیشت مردم تعیین کرد؛ متاسفانه اقای روحانی بیشتر در وادی شعار و شعاردهی به سر می برد و من با این موضوع مخالف هستم و معتقدم که دولت به جای شعار باید به افکارعمومی توجه کند و دغدغه های مردم را برطرف کند. اگر تنها به شعاردادن اکتفا شود مردم اعتمادشان را نسبت به دولت از دست می دهند آنها انتظار دارند که بتوانند راحت زندگی کنند.

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با تاکید بر نارضایتی مردم از وضعیت موجود بیان کرد: مردم از وضعیت موجود ناراضی هستند؛ ما می گوییم جامعه باید شاد باشد؛ شادی زمانی به جامعه بازمی گردد که مردم در رفاه باشند و بتوانند در رفاه اجتماعی زندگی کنند و ریشه های تبعیض مانند فامیل سالاری و رفیق سالاری از بین برود.

فومنی در ادامه افزود: بعد از نزدیک به چهل سال انقلاب شعار می دهیم که می خواهیم فقر را ریشه کن کنیم اما دولت متاسفانه همه توانش را در حوزه روابط خارجی گذاشته است در صورتی که ما در روابط داخلی مشکلات بسیاری داریم و باید به سیاست های داخلی نیز توجه کرد؛ اگر مردم از ما ناراضی باشند کم کم از نظام دلزده می شوند و این موضوع باعث متلاشی شدن نظام می شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ما نباید عاملی برای حرفهای مخالفان انقلاب باشیم تصریح کرد: متاسفانه دولت به شعارزدگی مبتلا شده است به نظر من این جامعه، جامعه اعتدال گرایی نیست و ما بایستی به دنبال اعتدال در جامعه باشیم؛ آزادی برای مردم نان و آب نمی شود آزادی زمانی ایجاد می شود که شما نان و آب مردم را هم فراهم کنید.

۳۰۴

کد خبر: 887601

وب گردی

وب گردی