شش طرح فرهنگی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی اوز به بهره برداری رسید

امام جمعه لارستان گفت: جای خرسندی ست که در هفته پژوهش و مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه، روزهای مهم دانشگاهی گرامی داشته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر سید مختار موسوی با تبریک روزهای بسیج، دانشجو و پژوهش به مقوله تعلیم پرداخت و گفت هر آموزش و تعلیمی بایستی با پرورش همراه باشد در غیر این صورت، ممکن است عالم، از مسیر اخلاقی غافل و در نکات فنی دچار ضرر شود.

امام جمعه لارستان با گرامی داشت یاد شهید مصطفی چمران خاطر نشان کرد این شهید بزرگوار که در آمریکا تحصیل می کرد با داشتن پیشنهاد مناسب برای ماندن در آمریکا، آن را نپذیرفت و برای خدمت به دین و کشور به ایران برگشت.

حجت الاسلام موسوی با تبیین چگونگی جایگاه پرورش یادآور شد چنان چه در محیط های آموزشی، پرورش باشد باعث می شود دانشجو به منافع شخصی خود نیندیشد و منافع انسانی، اخلاقی و جمع را در نظر بگیرد. در این راستا یک دانشمند تولید کننده سلاح های شیمیایی در صورتی که خوب پرورش یافته باشد حاضر نمی شود اقدامی کند که آثار تولیدی اش فاجعه به بار آورد.

امام جمعه لار با بیان ویژگی های چندین نفر از محققان ایرانی اظهار کرد محققانی وجود داشته اند که با کمترین هزینه تحمیل بر بودجه کشور دست به اقدامات بزرگی زده اند که چنان چه قرار بود از افراد خارجی استفاده شود کشور دچار هزینه های سنگین مالی و چه بسا تکنیکی می شد.

این استاد دانشگاه در رابطه با موضوع مهم پژوهش اظهارکرد در فرایند زندگی شخصی، نیاز است به تفکر متعالی و تجزیه و تحلیل برسیم تا به خوبی از منابع موجود بهره برده شود. به فرض در رابطه با ثروت اشخاص و ثروت اندوزی اگر با علم در نیامیزد به انباشته ای نزد فرد یا افراد تبدیل می شود که خاصیت تولید و دانش افزایی را نخواهد داشت. قدرت بدون آگاهی کافی نیست. کشور انگلستان با وجود کمبود منابع طبیعی و کمبود انرژی ولی به لحاظ در اختیار داشتن افراد دانا و توانا توانست با 400 نفر هندوستان بزرگ را در استعمار خود در آورد. بنابراین، چنان چه پژوهش در دانشگاه های ایران همراه با دانایی و توانایی انسانی همراه باشد، کشور به واسطه در اختیار داشتن ثروت های طبیعی و عوامل انسانی قوی و با بهره بردن از علم می تواند به یکی از ابرقدرت های جهان تبدیل شود.

دکتر موسوی از دانشگاه آزاد اوز که ترتیب چنین مراسم با محتوایی را داده است، قدردانی کرد و افزود: وجود امکانات وسیع فرهنگی در یک ساختمان کمک می کند تا پرورش به خوبی اجرایی شود.

در این مراسم که بیش از 150 نفر در آن حضور یافته بودند، مسعود راسخی معاون سیاسی – امنیتی فرمانداری ویژه لارستان، در راستای اهمیت پژوهش و ارتباط آن با توسعه کشور سخن گفت و اظهار کرد درملل توسعه یافته پژوهش جایگاه وسیعی دارد و تیم پژوهش گر در ردیف مراجع پیشبرد، توسعه آن ملل محسوب می شوند، زیرا این تیم های محقق با ایمان روی موارد مختلف کار می کنند و گاهی شاید فرایند تحقیق سال های متمادی زمان ببرد و شاید به نتیجه هم نرسد ولی پژوهشگرانی که وقت صرف کرده اند به دانش هایی دست پیدا می کنند که سبب تحول در خود آن افراد و مسلمآ مراجع بالادست می شود که خود با گشایش های فراوانی برای توسعه همراه می گردد.

معاون فرمانداری در بخش دیگر سخنان خود گفت در جلسات کمیسیون دانشگاهی که در فواصل زمانی در فرمانداری برگزار می شود در خصوص وضعیت دانشگاه های منطقه که رقمی بالغ بر 14 مرکز آموزش عالی می شود همواره از چگونگی رفاه و فعالیت های دانشجویان و تقویت تشکل های دانشجویی بحث و تبادل نظر می شود و در رابطه با پژوهش رایزنی های لازم صورت می گیرد.

این مقام فرمانداری ویژه لارستان، با برشماری ویژگی های سازنده امر پژوهش یادآورشد از بین دانشگاه های منطقه انصافا دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز در چند سال گذشته در اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی کارکرد خوبی داشته است و نمونه اش همایش امروز می باشد که با برنامه ریزی به اجرا درآمده است.

راسخی با ابراز مفاد جلسه کمیسیون دانشجویی در یک ماه قبل گفت از حاضران درخواست کردیم در ماه آذر که رویدادهای دانشگاهی بسیاری در آن هست، مراسمی گرفته شود که دانشگاه آزاد اوز آن را پذیرفت و امروز شاهد این گرهمایی باشکوه و منظم هستیم.

در این گردهمایی که راس ساعت 8:30 آغاز شد و عبدالعزیز خضری، رییس دانشگاه آزاد اسلامی اوز، نخستین سخنران آن بود برنامه های مختلفی اجرا شد و متن پیام شیخ عبدالقادر فقیهی، رییس هیات امنای مردمی دفتر دبی دانشگاه آزاد اوز، خوانده شد.

در این همایش با قیچی نوارهای رنگی از سوی مهمانان و نمایندگان بانیان خیر، بخش اداری (خیریه حاج محمد یوسف نظری)، سامانه دیجیتالی کتابخانه سیمرغ (خیریه فریده حاج عبداله یزدانی)، تالار هنرسرای شیخ عبدالرحمن فارسی (تائب) شاعر اوزی (خیریه شادروان حاج محمد زینل فریدونی، شادروان عبدالمجید فریدونی و حاج عبدالرحمن فریدونی)، تالار ورزشی خواجه شمس الدین حافظ شیرازی (خیریه شادروان حاج شیخ محمدرفیع فقیهی)، تالار ویدیو کنفرانس سیدموسی خوارزمی (خیریه شادروان حاج محمدرضا کمالی) و سالن کف تئاتر (بلک باکس) حکیم خیام نیشابوری (خیریه محمدصدیق پیرزاد) افتتاح شد.

کد خبر: 887608

وب گردی

وب گردی