پژوهشگری یعنی برخورداری از روح پویا و جوینده‌ای که عمر گرانبها را برای رفاه بشریت صرف نماید

رئیس واحد دهاقان در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر گفت: پژوهشگری یعنی برخورداری از روح پویا و جوینده‌ای که عمر گرانبها را برای رفاه بشریت صرف نماید.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از واحد دهاقان، دکتر احمدرضا یلمه‌ها در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر واحد در سخنانی گفت: « پژوهش یعنی زندگی و زندگی به معنای پژوهش است و پژوهش یعنی یافتن نایافته‌های نو. اگر پژوهش را از زندگی کم کنیم، زندگی از حالت پویایی و جوششی بیرون خواهد آمد . پژوهش به طور ذاتی در نهاد همه انسان‌ها وجود دارد و همه ما بی‌اختیار به‌دنبال جستجو کردن و یافتن چیزهای نو هستیم. در قرآن آمده است که اسلام دین پژوهش و تفکر است و به همین دلیل لزوم توجه به پژوهش، تفکر، نوآوری، ارتقاء و اعتلاء، بیشتر احساس می‌شود. هر جامعه‌ای برای استقلال باید توجه به پژوهش را در اولویت‌های خود قرار دهد. هر چقدر فعالیت و کارهای پژوهشی جامعه‌ای زیادتر باشد، نشان از پویایی و موفقیت آن جامعه است. »
رئیس واحد دهاقان تصریح کرد: « موفقیت امری نیست که یک‌شبه حاصل شود، بلکه به‌صورت متناوب، مداوم و گام به گام به‌وجود می‌آید. برای کسب موفقیت باید به سمت آن حرکت نمود، زیرا موفقیت بدون تلاش به سمت کسی نخواهد آمد. پژوهشگری یعنی برخورداری از روح پویا و جوینده که پژوهشگر را به سوی شکافتن جهل و نادانی هدایت می‌کند تا او را به زلال علم و معرفت رهنمون کند و پژوهشگر با فداکاری، هستی و عمر گرانبها را برای ایجاد رفاه خود و بشریت صرف ‌نماید. »
در پایان این برنامه از پژوهشگر برتر واحد، دکتر مریم محمودی، فعالان پژوهشی، دکتر سید محمدرضا داودی، دکتر اصغر محمدی، اعظم محمودی، مهندس امین پورصفر، سیده فاطمه مقیمی، اعضای هیأت علمی ارتقاء یافته، دکتر سیدناصر حجازی، دکتر امیرحسین موحدیان، عضو هیأت علمی بازنشسته، دکتر مصطفی امینی تجلیل به‌عمل آمد.

کد خبر: 887641

وب گردی

وب گردی