رهبر انقلاب از دایرة‌المعارف «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته» تجلیل کردند

متن تجلیل رهبر معظم انقلاب از دایرةالمعارف «المعجم فی فقه لغة القرآن و سرّ بلاغته» که تحت اشراف آیت‌الله واعظ زاده طبسی تهیه شده است، به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله محمد واعظ زاده‌ خراسانی منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای متن تقدیر و تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره‌ این اثر ارزشمند به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم
درباره‌ کتاب 'المعجم فی فقه لغة القرآن و سِرّ بلاغته'
با اشراف: استاد محمد واعظ‌ زاده خراسانی
«این کتاب، کتاب بسیار خوبی است. در مراجعاتی که داشته‌ام، آن را از همه‌ آنچه در این موضوع دیده‌ام بهتر یافتم. این فقط یک کتاب لغت نیست؛ یک موسوعه و دایرةالمعارف قرآنی است. بلکه در آن اقوال و آراء بسیار - آن هم به تفصیل - نقل شده و در آخر هر بحث هم، تحلیل‌هایی افزوده شده است. اسم معجم برای این کتاب، کوچک است.

این کتاب، کتاب با ارزش و مفیدی است که همانند آن را نداریم. حتی اهل سنت - مخصوصاً مصری ها که کارهای زیادی در این زمینه دارند - مانند این را ندارند. چند دوره از آن را برای کتابخانه‌های مهم مثل کتابخانه الازهر بفرستید.»

قرار است متن تجلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با برگزاری همایش نکوداشت آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی در مشهد مقدس قرائت شود.

503

کد خبر: 887643

وب گردی

وب گردی