زلزله تهران"  یک چهارم مردم ایران زلزله را حس کردند

دکتر زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله گفت: حدود ۲۰ میلیون نفر (یک چهارم جمعیت ایران) زلزله دیشب تهران را حس کردند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، دکتر زارع، استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله در گفت‌وگو با بخش خبری شبکه یک سیما گفت: این زلزله با چنین بزرگایی به خودی خود موضوعیت خاصی ندارد اما با توجه به نزدیکی این گسل به دو گسل دیگر که یکی از آنها گسل تهران است و همچنین تراکم جمعیتی این دو استان حساسیت بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه حدود یک چهارم جمعیت ایران شب گذشته این زلزله راحس کردند گفت: بحث و گفت‌وگو و مشورت در این زمینه همچنان ادامه دارد و به نظر من رفتار اولیه مردم در واکنش به این زلزله کاملا طبیعی بود.

زارع ادامه داد: مطالعه‌ای که انجام دادیم نشان داد که این زلزله، تا ظهر امروز حدود 15 پس‌لرزه داشته که همه آنها کمتر از 3 ریشتر بوده‌اند.

استاد پژوهشگاه بین المللی زلزله گفت: این پس‌لرزه‌ها معنی و مفهوم خاصی ندارند و نمی‌توان از آنها استنباط کرد که زلزله بزرگی در ادامه خواهد آمد یا اینکه زلزله تمام شده است. هیچ‌کس در دنیا نمی‌تواند چنین استنباطی کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این زلزله گسل دیگری را فعال کند و اساسا مردم امشب باید منتظر حادثه‌ای باشند یا خیر گفت: من هم مانند همین مردم هستم و برای من و خانواده‌ام هم مهم است اما نباید فضا را به سمت هیجانی‌شدن و توجه به شایعات هدایت کرد. اینکه گفته می‌شود این زلزله زلزله اصلی بوده یا اینکه احتمال زلزله 6 ریشتری داده‌اند هیچ‌کدام علمی نیست.۷۰۵

کد خبر: 887661

وب گردی

وب گردی