‌تولیدکنندگان با تسهیلات ۱۵ درصد و تجهیزات فرسوده در حال فعالیت هستند‌

رئیس اتاق بازرگانی استان مرکزی گفت: ‌تولیدکنندگان با تسهیلات ۱۵ درصد و تجهیزات فرسوده در حال فعالیت هستند‌.

به گزارش ایسکانیوز، منوچهر توسطی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مرکزی اظهار داشت: باید از تمام افرادی که در راستای رساندن کالای تولیدی خود به صادرات تلاش می‌کنند تقدیر کرد و قدردان همه زحمات آنها باشیم، این درحالی است که بالاترین مرحله تعالی یک واحد تولیدی، صادرات است، یک واحد صنعتی برای رسیدن به بالاترین سطح باید در بازار‌های جهانی حضور پیدا کند که این امر نیازمند یک عزم ملی است.

وی افزود: با توجه به اینکه واحد‌های تولیدی امروز با مشکلاتی روبه‌رو هستند باید از تولید داخلی حمایت کرد و برخی اقداماتی که انجام شده در شان صادرکننده و تولیدکننده نیست که باید این موضوع بهبود پیدا کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: تولیدکننده ایرانی توان بالایی دارد و امروزه تولیدکنندگان با تسهیلات 15 درصد و تجهیزات فرسوده در حال فعالیت هستند که با وجود تمام این مشکلات در بخش‌های مختلف به تولید می‌پردازند.

توسطی بیان کرد: ظرفیت‌های بالقوه‌ای در کشور وجود دارند که باید بالفعل شوند چون صنعتگران در اقیانوسی قرار دارند که اگر به آنها کمک نشود، غرق می‌شوند و از بین می‌روند.

وی ادامه داد: منافع ملی کشور در گرو همکاری بیشتر برای رسیدن به فضای تولیدی بهتر است در نتیجه اگر می‌خواهیم بیکاری را کاهش و تولید و صادرات را افزایش دهیم باید از تولید حمایت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: توسعه تجارت خارجی به ویژه صادرات از عوامل موثر در توسعه اقتصادی به حساب می‌آید که علاوه بر رشد اقتصادی، سبب افزایش توان رقابت پذیری کشور در عرصه بین المللی می‌شود.

توسطی خاطرنشان کرد: امیدواریم روزی استفاده از کالای داخلی در کشور رایج شود و تولیدکننده بتواند سهم خود را از بازارهای داخلی کسب کند که اگر این روند در کشور گسترش پیدا نکند یه طور قطع تولیدکننده نمی‌تواند در بازارهای جهانی موفق شود.

وی اضافه کرد: از مهمترین مشکلات تولیدکنندگان بالا بودن بهره بانکی است که این مهم راه را برای تولید کنندگان ناهموار کرده و امکان ریسک‌پذیری را در صنایع کاهش می‌دهد که انتظار داریم دولت دوازدهم نسبت به برطرف کردن این مشکل برنامه‌ریزی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: اشتغالزایی از مهم‌ترین خواسته رهبر معظم انقلاب به منظور ارتقای سطح اقتصادی و معیشتی مردم و برطرف کردن مشکلات است که تنها با فضای کسب و کار پویا و پرنشاط و تولیدات صادرات محور این موضوع محقق می‌شود.

توسطی بیان کرد: عمده صادرات انجام شده در استان به کشورهای همسایه است و این در حالی است که تولیدکننده باید سهم خود را از جهان و کشورهای دورتر دریافت کند، ظرفیت‌های موجود در کشور بیشتر از این آمارها و ارقام است که باید برنامه‌ریزی مناسبی برای صادرات غیرنفتی به صورت شفاف اجرا شود.

وی ادامه داد: تنش‌های سیاسی و بین‌المللی آفت صنعت است و صادرات ایران به پنج کشور افغانستان، ترکمنستان، عراق و پاکستان محدود شده این در صورتی است که می‌توان کالاهای خود را به دورترین نقاط دنیا صادر کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: از مهم‌ترین اهداف این اتاق به عنوان پارلمان بخش خصوصی اعزام هدفمند هیئت‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری و دعوت هدفمند از هیئت‌های تجاری به‌ویژه از کشورهای توسعه یافته برای واردات تکنولوژی وافکار اقتصادی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای تولیدکنندگان است.

توسطی خاطرنشان کرد: صنعت با کوچک‌ترین تغییر و نوسانات نرخ ارز با تغییراتی روبه‌رو شده و سرعت تولید را کاهش می‌یابد و تنش‌های سیاسی با سایر کشورها بر روی صادرات و صنعت تأثیر می‌گذارد.

901

کد خبر: 887671

وب گردی

وب گردی