درج «قیمت مبنا» از حقوق شهروندی است/ ضرورت نظارت بر عرضه کالا

عضو انجمن حمایت از مصرف کنندگان گفت: برای رعایت حقوق مصرف کنندگان باید در ازای دریافت هر گونه کالا قیمت مبنای آن کالا برحسب واحدهای استاندارد (کیلوگرم، لیتر و...) درج شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ مسیح انصاری، تاکید کرد درج بها نخستین اصل رعایت حقوق مصرف کنندگان است و نبود قیمت مبنا برای مردم مشکلاتی را ایجاد می کند، افزود: با توجه به اینکه کالاهای مصرفی در وزن های مختلف در بازار عرضه می شوند بنابراین ضروری است علاوه بر درجه قیمت کالاها، بهای آنها براساس واحد مبنا (مانند یک کیلوگرم و...) نیز درج شود.
عضو انجمن حمایت از مصرف کنندگان درباره مزایای درج قیمت براساس کیلوگرم اظهار کرد: این اقدام باعث رقابت بین عرضه کنندگان و شفاف سازی می شود و همچنین به مصرف کننده این فرصت را می دهد که ارزیابی لازم را برای تهیه کالا داشته باشد و تصمیم بگیرد.
انصاری گفت: از اصناف و دستگاه های دولتی انتظار داریم همواره بر عرضه کالاها نظارت داشته باشند و این نظارت ها، دوره ای باشد نه شکایت محور؛ زیرا این موضوع باعث ناهماهنگی در بازار می شود.
او توضیح داد: ممکن است مصرف کننده با تخلفی در عرضه کالا روبرو شود اما برای شکایت فرصت کافی نداشته باشد یا اینکه اطلاع آنان از شیوه شکایت ناکافی باشد؛ بنابراین از مسئولان انتظار داریم به منظور رعایت حقوق مصرف کننده همواره بر واحدهای عرضه کننده نظارت داشته باشد.

منبع: ایرنا

402

کد خبر: 887700

وب گردی

وب گردی