کاهش اعتبارات وزارت راه افزایش تلفات جاده‌ای را در پی دارد/انتقاد از حذف سهمیه قیر رایگان در بودجه ۹۷

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش ۳ هزار نفری آمار تلفات جاده‌ای در سال‌های گذشته از امکان سیر رو به رشد این آمار با توجه به کاهش بودجه وزارت راه و شهرسازی در لایحه بودجه ۹۷ سخن گفت.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ محمدرضا رضایی در آئین بزرگداشت راهداران و فعالان حوزه حمل و نقل استان فارس با بیان اینکه کشورهای بزرگ دنیا در حوزه حمل و نقل بار و مسافر سرمایه‌گذاری کلان می‌کنند، اظهار کرد: باوجود اینکه در ایران نیز تلاش زیادی شده‌ است، اما هنوز به نسبت منابع فاصله زیادی وجود دارد.

او حمل و نقل هوایی را روشی برای دسترسی با سرعت بالا و کاهش زمان حمل و نقل دانست و گفت: با وجود اینکه در چشم‌انداز پنجم توسعه، ایران باید به رتبه اول می‌رسید، اما اکنون سهم کشور در جابه‌جایی مسافر درحمل و نقل هوایی یک درصد است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: جابه‌جایی بار نیز باید در پایان برنامه پنجم توسط شبکه ریلی به ۳۰ درصد می‌رسید که ۱۱ درصد آن محقق شده است.

او با اشاره به وجود ۲۱۵ هزار کیلومتر جاده در کشور بیان کرد: به منظور نگهداری این سرمایه کشور سالانه حداقل ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است که متأسفانه در لایحه بودجه ۹۷ کل اعتبار وزارت راه و شهرسازی ۵۰ هزار میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

براساس گزارش فارس، رضایی با انتقاد از حذف سهمیه قیر رایگان در بودجه ۹۷ تأکید کرد: در سال‌های گذشته بسیاری از جاده‌ها از این سهمیه احداث و بازسازی می‌شد و اکنون این ظرفیت در بودجه ۹۷ از دست رفته است.

او افزود: کمیسیون عمران مجلس درصدد است سهمیه قیر رایگان را به لایحه بودجه ۹۷ بیفزاید.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش ۳ هزار نفری آمار تلفات جاده‌ای گفت: آمار تلفات جاده‌ای از ۲۰ هزار نفر به ۱۷ هزار نفر کاهش یافته است که با توجه به کاهش بودجه وزارت راه و شهرسازی امکان سیر رو به افزایش این آمار دوباره وجود دارد.

402

کد خبر: 887726

وب گردی

وب گردی