پرداخت وام مسکن تا ۲ هفته دیگر تسهیل می‌شود

عضو هیئت مدیره بانک مسکن با اشاره به برداشت های خاص برخی شعب این بانک در موضوع پرداخت تسهیلات، گفت:کارگروهی برای بازنگری ضوابط پرداخت وام تعیین شده و تا دو هفته آینده مشکلات مربوط به ضمانت برطرف می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ابوالقاسم رحیمی‌انارکی اظهار کرد: در حال حاضر ارائه ضمانت برای وام مسکن، جزو ضوابط بانک مسکن نیست. اما در مواردی که تسهیلات بدون سپرده پرداخت می‌شود و اطمینان کافی از توانایی بازپرداخت اقساط یا مدارک و مستندات مورد نیاز را متقاضی نتواند فراهم کند، از این افراد درخواست می‌شود برای دریافت وام ضامن بیاورند.

او تصریح کرد: در خصوص حساب‌های تعهدی بانک از جمله صندوق یکم، انواع صندوق‌ها، حساب جوانان و... چنین تکلیفی وجود ندارد، معهذا باز کماکان این قضیه در دستور کار بانک مسکن قرار گرفته است.

رحیمی انارکی افزود:‌ کارگروهی برای این کار تعیین شده‌اند که بحث ضمانت‌های وام مسکن مجددا مورد بازنگری قرار گیرد و بتوانیم تسهیلی را در این زمینه به وجود بیاوریم تا بر اساس ضوابط ابلاغی بانک مسکن وام به متقاضیان پرداخت شود.

عضو هیئت مدیره بانک مسکن تاکید کرد: برخی شعب نباید از خود برداشت‌های خاصی را داشته باشند و در مغایرت با ضوابط ابلاغ شده بخواهند یک سری اقدامات را انجام دهند.

رحیمی انارکی افزود: این مسئله طی دو هفته آینده نهایی و به شعب بانک اعلام می‌شود تا بر اساس ضوابط اقدام کرده و مسائل و مشکلات پدید آمده برای مردم برطرف شود.

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 887747

وب گردی

وب گردی