مونواکسید کربن طی 24 ساعت گذشته، ۴ قربانی گرفت/ ۹۱ نفر راهی بیمارستان شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: مونواکسید کربن طی ۲۴ ساعت گذشته جان ۴ نفر را گرفت و ۹۱ نفر را در سراسر کشور راهی بیمارستان کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی خالدی در مورد مسمومیت با گاز مونوکسید کربن اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر در اثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست داده‌اند و ۹۱ نفر نیز در اثر این گاز مرگبار مسموم و راهی بیمارستان شده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم باید خطر این گاز را جدی بگیریند، افزود: لازم است که از نصب بخاری و آبگرمکن در اتاق و محل هایی که هوا در آنها جریان ندارد خودداری کنند.

سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که بخاری و لوله بخاری مشکلی نداشته باشد به صورتی که سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد نادرست آن است.

وی تصریح کرد: مردم توجه داشته باشند که شعله بخاری باید آبی بوده و حتما قبل از نصب بخاری و آبگرمکن مسیر دودکش را بررسی کنند و سعی شود مسیر دودکش پر پیچ و خم نباشد. نصب هرگونه وسیله گازسوز نیز در حمام خطرناک است.

خالدی اظهار داشت: به محض اینکه فردی دچار مسمومیت با مونواکسید شد باید به سرعت پنجره ها را باز کرده و منبع گاز را قطع کرده و با ۱۱۵ تماس بگیرید.

سخنگوی اورژانس کشور تصریح کرد: سرگیجه ،سردرد،سرفه، تهوع، عدم تعادل و کاهش سطح هوشیاری از علایم مسمومیت با مونواکسید کربن است که باید جدی گرفته شود.

وی تاکید کرد: لازم است مردم عزیز نکات ایمنی را که عنوان شد در رابطه با استفاده از بخاری و آبگرمکن رعایت کنند تا مشکلات ناشی از مسمویت با گاز مرگبار co مواجه نشوند.

کد خبر: 887753

وب گردی

وب گردی