قیمت طلا کاهش یافت/ ارزش دلار تقویت شد

قیمت هر اونس طلا، امروز با ۰.۱ درصد کاهش به ۱۲۶۵ دلار و ۶۵ سنت رسید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از رویترز، در حالی که ارزش دلار تقویت شده، قیمت طلا در معاملات کم رونق قبل از تعطیلات در نزدیکی در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر باقی ماند و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا، امروز با 0.1 درصد کاهش به 1265 دلار و 65 سنت رسید. قیمت فلز زرد دیروز به بالاترین رقم از 6 دسامبر تاکنون یعنی 1268 دلار و 91 سنت رسیده بود. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.8 درصد رشد داشته است.

قیمت طلای آمریکا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1269 دلار و 10 سنت رسید.

ارزش دلار آمریکا روز جمعه افزایش یافت اما در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفت. این در حالی بود که بعد از آنکه مشخص شد در انتخابات پارلمانی منطقه کاتالونیا جدایی طلبان به پیروزی رسیده اند، ارزش یورو با کاهش همراه بود.

رونالد لئونگ، تحلیلگر بازار طلا گفت: «به دلیل در پیش بودن تعطیلات بازار افت خیز چندانی را شاهد نبوده است و به نظر می رسد که مقداری عدم قطعیت در بازار وجود دارد.»

بیش از 120 کشور جهان روز پنجشنبه در مخالفت با تصمیم دونالد ترامپ، در مجمع عمومی سازمان ملل به نفع قطعنامه ای رای دادند که در آن از آمریکا خواسته شده بود تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را تغییر دهد.

کنگره آمریکا تنها یک روز قبل از منقضی شدن موعد تامین مالی فدرال، مانع از تعطیلی دولت دولت این کشور شد و با تصویب متممی به دولت ترامپ فرصت داد تنها تا 19 ژانویه بودجه نهادهای دولتی را تامین کند.

دیگر عامل تقویت ارزش دلار تصویب بزرگترین طرح اصلاح نظام مالیاتی آمریکا در کنگره بود.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 887760

وب گردی

وب گردی