توصیه های استاندار کرمانشاه به شهردار و فرماندار سرپل ذهاب

استاندار کرمانشاه از اختصاص بیش از 2100 میلیارد تومان اعتبار به مناطق زلزله زده استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، هوشنگ بازوند در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب که با حضور وزیر دفاع برگزار شد، زلزله اخیر استان را در طول تاریخ گسل زاگرس تقریبا بی سابقه دانست و گفت: این زلزله در قیاس با سایر زلزله های کشور تفاوت های مشهودی دارد.

وی افزود: اگرچه در طول شب زلزله فرصت خدمات رسانی به زلزله زدگان کم بود، اما این کمبود را نیروهای مسلح جبران کردند و اگر نیروهای مسلح در مناطق زلزله زده حضور نداشتند خسارات بسیاری به مناطق زلزله زده وارد می شد.

بازوند گفت: نیروهای مسلح در ساعات اولیه در منطقه حضور یافتند و به یاری زلزله زدگان شتافتند و بعد از آن نیز ارتش و سپاه در اسکان موقت زلزله زدگان ایفای نقش می کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: در روزهای اول زلزله رئیس جمهور در منطقه حضور یافت که این سفر مصوبات خوبی به همراه داشت. در هیچ زلزله ای یک روزه مصوبه صادر نشد، اما در این زلزله با حضور مسئولان و بخصوص مقام معظم رهبری این اتفاق مهم افتاد.

وی با بیان اینکه به مناطق زلزله زده بیش از 2100 میلیار تومان اختصاص داده شده، گفت: باید این 8 شهرستان زلزله زده در طول بازه زمانی دو ساله بازسازی شوند.

بازوند گفت: وامهای 8 شهرستان و دو بخش زلزله زده کوزران و ماهیدشت شامل استمهال یا تنفس دو ساله شده و استانداری مابقی بخش های شهرستان کرمانشاه را بررسی می کند و واحدهای دارای خسارت را معرفی می کند.

وی به شهردار و فرماندار سرپل ذهاب توصیه کرد که در بازسازی این شهر طرح جامع را رعایت کنند، به طوری که از مفاد این طرح عدول نکنند و در بازسازی از پیمانکاران و نیروهای غیر بومی استفاده نشود و نیروهای بومی استان به کار گرفته شوند.

کد خبر: 887766

وب گردی

وب گردی