مراکز توسعه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی توانمند می شوند

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت از برگزاری سلسله کارگاه هایی برای توانمندسازی مراکز توسعه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر عظیم میرزازاده با اشاره به برگزاری نشست مشترک اعضاء کمیته علمی و راهبری نوزدهمین همایش آموزش علوم پزشکی و یازدهمین جشنواره کشوری شهید مطهری در حاشیه این نشست کارگروه هایی برای بررسی حیطه های جشنواره شامل برنامه ریزی درسی، ارزشیابی آموزشی، مدیریت و رهبری آموزشی، یاددهی و یادگیری، یادگیری الکترونیکی و طراحی و تولید محصولات تشکیل شد.

میرزازاده با بیان اینکه به منظور تدوین متن نهایی تعریف حیطه ها نشست دیگری با حضور نمایندگان کارگروه ها برگزار شد، افزود: همچنین در نشست مشترک کمیته علمی و راهبری این جشنواره آیین نامه جشنواره شهید مطهری، برگزاری نمایشگاه جنب همایش و معیارهای انتخاب برگزیدگان مورد بحث قرار گرفت.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی به برگزاری اولین کمیته کشوری دانشجویی اشاره کرد و گفت: این کمیته با حضور دانشجویان دانشگاهها در آذرماه سال ۹۶ در مرکز رشد استعدادهای درخشان دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: دبیران منتخب کمیته های مشورتی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در این نشست به بحث و تبادل نظر درباره اهداف، وظایف و ساختار کمیته های مشورتی پرداختند و پیش نویس اولیه آیین نامه جدید کمیته مشورتی تهیه شد.

میرزازاده از برنامه های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت برای توانمندسازی مراکز توسعه دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور سخن گفت و افزود: در همین راستا کارگاه هایی برای همکاران برگزار می شود.

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی گفت: در ادامه برنامه های بازدید مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی کلان مناطق آمایشی، نیز در آذرماه سال جاری از مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ها و دانشکده های کلان منطقه ۲ آمایشی بازدید بعمل آمد.

وی افزود: این بازدید در قالب ۵ نشست تخصصی تحت عناوین تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی­ و نقش مراکز مطالعات در پیاده سازی آن، ارزشیابی­ آموزشی­ و پژوهش و نوآوری در آموزش، توانمند سازی و برنامه ریزی درسی، دانش پژوهی آموزشی، جشنواره شهید مطهری، استعدادهای درخشان، المپیاد و مشارکت دانشجویی در محل دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی دو روز برگزار شد.

میرزازاده تاکید کرد: به منظور اثربخشی بیشتر برنامه های بازدید، هر نشست با ارایه کوتاهی درمورد عملکرد هر مرکز و به دنبال آن بحث و گفت و گو در مورد موفقیت ها، چالش های احتمالی و نیز راهکارهای عملی برای برطرف کردن آنها اجرا شد.

منبع: مهر

204

کد خبر: 887798

وب گردی

وب گردی