افزایش رفاه اجتماعی و ثروت ملی، دو ماموریت مهم دانشگاه‌ها است

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: افزایش رفاه اجتماعی، ثروت ملی و کمک به تحقق برنامه‌های رفاهی جزء فعالیت‌های دانشگاه به شمار می‌رود که به دنبال آن جامعه احساس امنیت می‌کند و تراز فرهیختگی و تربیت افراد با فرهنگ در کشور افزایش می‌یابد که متاسفانه در جامعه ما دانشگاه‌ها در این جهت تشکیل نشده‌اند و از آن هدف خود دور شده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز،دکتر محمد کافی در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: اولین ماموریت در دانشگاه‌های جامع کشف حقایق و تولید دانش وعلم است و همچنین حرکت در مرزهای دانش وظیفه دانشگاه‌ها به شمار می‌رود. در دانشگاه‌های جامع و مطرح دنیا برای تشکیل و فعالیت، فلسفه‌ای وجود دارد که اگر تحقق پیدا کند وظایف خود را به خوبی انجام داده‌اند.

وی عنوان کرد: باید ارکان مختلف دانشگاه در هم تنیده و فعال باشند و برای آموزش و فرهنگ در یک جهت حرکت کنند. علم‌ و دانش ابتدا با تثبیت شود سپس ارتقاء یابد.

کافی با اشاره به اینکه در سند راهبردی دانشگاه فردوسی توجه ویژه‌ای به علم، فناوری و تکنولوژی شده است که هر چند با محدودیت‌هایی مواجه بوده‌ایم اما با تلاش می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم، تصریح کرد: اولین قدم این است که منابع انسانی را تکریم کنیم و امکاناتی برای آن‌ها فراهم شود تا راحت به آموزش و پژوهش بپردازند. باید گفت که با وجود محدودیت‌هایی که در زیرساخت‌ها مواجه بودیم، در حوزه تعاملات علمی تلاش شد تا از چهارچوب و محدودیت استانی پا را فراتر بگذاریم.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه فردوسی تقدیر به عمل آمد.

منبع:ایسنا

204

کد خبر: 887827

وب گردی

وب گردی