احتمال تمدید توافق کاهش تولید نفت در سال ۲۰۱۹

وزیر انرژی روسیه گفت، اجماعی میان تولید کنندگان نفت در مورد نحوه خروج از توافق جهانی کاهش تولید وجود دارد، اما مذاکرات مفصل در زمینه خروج از توافق تنها زمانی آغاز خواهد شد که بازارها به توازن نزدیک شوند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه گفت، اجماعی میان تولید کنندگان نفت در مورد نحوه خروج از توافق جهانی کاهش تولید وجود دارد، اما مذاکرات مفصل در زمینه خروج از توافق تنها زمانی آغاز خواهد شد که بازارها به توازن نزدیک شوند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و تولید کنندگان دیگر از جمله روسیه ماه گذشته توافق کردند به منظور حذف مازاد ذخایر جهانی و تقویت قیمت ها، توافق کاهش تولید را تا پایان سال 2018 تمدید کنند.

نواک همچنین گفت، گزینه تمدید توافق بعد از انقضای مدت آن در پایان سال 2018 وجود دارد، اما در عین حال وی پیش بینی می کند بازار در سه ماهه سوم یا پایان سال 2018 به توازن برسد.

نواک در این مصاحبه گفت: «پیش از هر چیز، وظیفه ما رساندن بازار به توازن و برقراری موازنه پایدار بین عرضه و تقاضا است. هدف ما رسیدن به این نتیجه است و اگر همه چیز به خوبی پیش برود این هدف باید در سال 2018 محقق شود.»

روسیه که امسال به همراه اوپک تولید خود را به مین قابل توجهی کاهش داده، تلاش دارد مانع از بروز کمبود عرضه یا رشد شدید قیمت ها در بازار نفت شود تا موجب ترغیب شرکت های نفت شیل آمریکا به تولید بیشتر شود.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان نیز روز چهارشنبه گفت، زود است بخواهیم در مورد هرگونه تغییری در توافق کاهش تولید صحبت کنیم زیرا بعید است توازن مجدد در بازار تا نیمه دوم سال 2018 اتفاق بیافتد.

نواک گفت، مدتی طول می کشد تا توافق پایان پذیرد.

«تا زمانی که با به توازن نزدیک شویم، پارامترهای مختلف به صورت مفصل مورد بحث قرار خواهد گرفت. بسته به پیش بینی ها از افزایش عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی، ممکن است بازه های زمانی مختلفی مطرح شود.»

منبع: تسنیم

401

کد خبر: 887838

وب گردی

وب گردی