روانخواه: یک بازی ۶ امتیازی برای ما بود/ می‌توانیم در لیگ برتر بمانیم

سرمربی تیم فوتبال سپیدرود رشت گفت:از قبل هم گفته شده بود این بازی ۶ امتیازی برای ما بود، در اول فصل هم همین شرایط را برای بازی با نفت داشتیم.

به گزارش ایسکانیوز، امید روانخواه پس از پیروزی مقابل نفت تهران در نشست خبری گفت: از رسانه‌ها تشکر می‌کنم که همیشه به تیم و فوتبال کمک کرده‌اید. از قبل هم گفته شده بود این بازی ۶ امتیازی برای ما بود. در اول فصل هم همین شرایط را برای بازی با نفت داشتیم. در این بازی کارهایی انجام دادیم و تمرین کرده بودیم. از نظر تاکتیکی بازیکنان شک داشتند که می‌توانیم در زمین کارها را اجرا کنیم یا نه ولی انجام شد و به پیروزی هم رسیدیم.

وی ادامه داد: این برد برای ما خیلی مهم بود. ضمن اینکه هواداران را خوشحال کرد به ما هم انرژی داد. البته تلفاتی هم برای بازی بعد دادیم. یک اخراجی و یک بازیکن سه اخطاره داشتیم. امروز فقط یک دفاع وسط اورجینال در ترکیب داشتیم. در هفته‌های بعدی هم کارمان سخت‌تر است. ما می‌خواهیم تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و این اتفاق بزرگی است. لیگ طولانی در پیش داریم نمی‌خواهم کلیشه‌ای صحبت کنم اما من به این بازیکنان اعتقاد و ایمان دارم. می‌توانیم در لیگ برتر بمانیم و در آینده هم کارهای مهمی انجام دهیم. دو بازیکن زیر 23 سال به جمع ما اضافه شدند. در فوتبالی که بازیکنان آن 500-600 میلیون تومان دستمزد می گیرند رقابت با باشگاه‌های بزرگی کار سختی است.

روانخواه تصریح کرد: ما در این بازی موقعیت‌های زیاد گلزنی را از دست دادیم. شاید اگر نیمه اول از موقعیت‌هایمان خوب استفاده می‌کردیم نتیجه قاطع‌تری رقم می‌خورد. مربیان در ایران کار سختی دارند. تهیدست بازیکن تیم ما در یک لحظه عصبانی شد و به زیر توپ ضربه زد و کارت زرد بچه‌گانه‌ای گرفت و محروم شد. آن هم در شرایطی که ما کمبود بازیکن داریم. این صحبت‌های من بهانه نیست زیرا وقتی مسئولیتی را می‌پذیری باید با شجاعت کار کنید. ما با همین داشته‌ها تیم را در لیگ برتر حفظ می‌کنیم. قبول کنید بعد از 5 شکست متوالی بازیکنان ما استرس زیادی در این بازی داشتند حتی در موقعیت‌های گلزنی دچار استرس بودند. خوشحالم که بازیکنان ما بعد از 5 باخت چنین واکنشی را نشان دادند. آنچه برای من خوشحال کننده نتیجه است موقعیت‌های گلی بود که ایجاد شد.

سرمربی سپیدرود در مورد جذب بازیکنان جدید،‌گفت: همانطور که گفتم در این بازار فوتبال که برخی تیم‌ها کارخانه‌های اقتصادی بزرگی از آنها حمایت می‌کنند‌ سخت است که بازیکنی جذب کنیم. قیمت بازیکنان به صورت کاذب بالا رفته است. بازیکنان در ایران زیاد از هم از نظر فنی اختلاف ندارند. البته برخی بیشتر از بقیه در سرتیتر قرار می‌گیرند. وظیفه ما مربیان جدا از کسب نتیجه خوب تولید بازیکن هم هست و اینکه بتوانیم بازیکنانی را که داریم تبدیل به بازیکنان بهتری کنیم. اکنون بهترین فرصت برای بازیکنان سپیدرود است که توانایی‌هایشان رادر این ویترین ثابت کنند.

وی افزود: زمانی که من به این تیم آمدم تیم بسته شده بود. فقط دو جوان زیر 23 سال به نام عباسی و ملکی را گرفتیم.عباسی در تمرینات خیلی خوب بود و در بازی دوستانه با پاس گیلان هم دو گل زد. ما با همین بازیکنان ادامه می‌دهیم.

روانخواه تاکید کرد: ما قصد داریم بازیکن بگیریم نه بازیکن اسمی چون واقعیت این است که تیم‌ها تمام بازیکنان خوب خود را نگه می‌دارند و یااینکه رقم بالایی برای آنها می‌خواهند. من حتی در تیم‌های لیگ یکی هم دیدم که بازیکنان رقم‌های سنگینی می‌خواهند. اگر قرار باشد به این بازیکنان 600 میلیون بدهیم همین هزینه را برای تیم خودمان انجام می‌دهیم و یکی از اهداف من است.

وی در خصوص اینکه نقش سیمائو مربی برزیلی در این تیم چیست، گفت: سیمائو یک مربی خارجی است که قرار بود برای کادر فنی گذشته به رشت بیاید و با آنها همکاری کند. طبیعتا وقتی یک مربی خارجی به یک کشوری می‌رود تا بخواهد از آنها شناخت پیدا کند مطمئنا زمان‌بر است. سیمائو هنوز به شناخت کافی نرسیده و ما در حال کمک هستیم تا او به شرایط مسلط شود. از طرفی مطمئنا ویزای کار او هنوز حل نشده و کارت مربیگری ندارد و به همین علت نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند.البته من چند دستیار هم دارم که فقط 4 نفر از آنها می‌توانند روی نیمکت بنشینند. سیمائو هم مثل بقیه به ما کمک خواهد کرد.

سرمربی سپیدرود در خصوص اینکه ممکن است بازیکنان خارجی به این تیم بیایند اما بعدا شکایت کنند، گفت: حرف شما درست است و تردیدی در آن وجود ندارد. مربیان باید این موضوعات را بدانند اما بازیکن خارجی که ما گرفتیم دفاع وسط تیم ملی ارمنستان است و سه بازی هم برای تیم ملی کشورش انجام داده و جالب است بدانید او با کمتر از 200 میلیون تومان به اینجا آمده است. هافبک مهاجم گرجستانی را که با وجود اینکه چند روزی اینجا تمرین کرد نخواستم چون معتقدم نفرات خودمان مثل پویا نزهتی بهتر از او کار خواهند کرد. هر بازیکنی می‌خواست به اینجا بیاید حداقل 300 میلیون پول می‌خواست ولی ما یک بازیکن خارجی گرفتیم با رقم کمتر از 200 میلیون تومان که هنوز حضور آن صد در صد نشده است.

601

کد خبر: 887879

وب گردی

وب گردی