محمود عباس: آمریکا میانجی گری دروغگوست!

محمود عباس با غیر قابل اعتماد دانستن آمریکا هر راهکاری را از سوی آمریکا که به عنوان بخشی از روند صلح ارایه شود مردود دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پرس تی وی، رییس دولت فلسطینی پس از دیدار روز جمعه خود با امانوئل مکرون در پاریس گفته است که ملتش از این پس هیچ طرحی را از جانب آمریکا مورد پذیرش قرار نخواهد داد.

وی در ادامه تهدید ترامپ را به توقف کمک های مالی خود به کشورهایی که در نشست سازمان ملل علیه تصمیم اخیر کاخ سفید رای دهند محکوم نمود.

رییس جمهور فرانسه نیز با محکوم کردن برنامه واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل، با اذعان به این که آمریکایی ها با این حرکت خود را به حاشیه برده اند، تاکید کرد پاریس تلاش خواهد کرد اشتباه آنها را مرتکب نشود.

همچنین مکرون در ادامه این نشست با خودداری از به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطینی این تصمیم را موکول به وقت مناسب خود دانست، اما خاطرنشان ساخت دولتش به کمک به روند صلح متعهد خواهد بود و در سال جدید میلادی به مناطق فلسطینی سفر خواهد کرد.

گفتنی است مجمع عمومی سازمان ملل روز پنجشنبه با رای شگفت آوری دولت آمریکا را ملزم ساخت از تصمیم بحث برانگیز خود در قبال قدس عقب نشینی کند.

کد خبر: 887892

وب گردی

وب گردی