چرا نشست های هسته ای در اصفهان برگزار می شود؟ استاندار پاسخ می دهد

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری نشست همکاری کشورهای اروپایی با صنعت هسته ای ایران،گفت: در دو نقطه اصفهان امکانات وسیعی برای صنایع مربوط به انرژی هسته ای وجود دارد که طبیعتا می طلبد هرگونه همایشی به دلیل نزدیک بودن مسائل کارشناسی، مهندسی و همکاری های علمی و فنی در اصفهان برگزار شود.

محسن مهرعلیزاده در رابطه با علت برگزاری برخی از دیدارها و نشست های هسته ای از جمله نشست مشترک همکاری های هسته ای ایران و اتحادیه اروپا در استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: برگزاری نشست های هسته ای و غیرهسته ای اصفهان را می توان در دو اصل دید؛ اول به دلیل تاریخی بودن اصفهان و دیگری بخاطر امکانات وسیع و بالقوه ای که در سطح گردشگری دارد و اینها از دلایل برگزاری این نشست ها است.

وی ادامه داد: استان اصفهان دارای ظرفیت هایی است که می توان برای جذب توریست از آنها استفاده کرد تا حتی در بُعد همایش ها و جلساتی که محدود به برنامه های هسته ای نباشد هم برنامه ریزی کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری نشست همکاری کشورهای اروپایی با صنعت هسته ای ایران در اصفهان اظهار داشت: در دو نقطه اصفهان امکانات وسیعی برای صنایع مربوط به انرژی هسته ای وجود دارد که طبیعتا می طلبد هرگونه همایشی به دلیل نزدیک بودن مسائل کارشناسی، مهندسی و همکاری های علمی و فنی در اصفهان برگزار شود.

وی افزود: ظرفیت های بسیاری بالایی در استان اصفهان وجود دارد که هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است که به منظور راه اندازی این ظرفیت ها تلاش می کنیم. به طور مثال در اصفهان از نظر هتل هنوز کمبود هتل در استان داریم، از نظر زیرساخت هایی مانند پروازهای مستقیم از اصفهان به پایتخت های کشورهای مختلف؛ در شرکت های توریستی ظرفیت های قابل پرورش داریم که باید بر روی آنها کار شود تا اصفهان به یک مرکزیتی برای برگزاری همایش های بین المللی، فرهنگی، تاریخی، علمی و موارد دیگر تبدیل شود.

مهرعلیزاده تصریح کرد: با توجه به پتانسیل هایی که در استان وجود دارد طبیعتا اصفهان می تواند از این ظرفیت ها استفاده کند.

در ادامه استاندار اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا قصد تغییر فرمانداران را دارید یا خیر، اظهار داشت: دولت برنامه های جدیدی را در دستور کار قرار داده است که به ویژه در ابعاد توسعه اقتصادی و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی طبیعتا باید مدیریت های شهرها به ویژه شهرهای اصفهان قابلیت توسعه اقتصادی در زمینه های مختلف را داشته باشند.

وی ادامه داد:با توجه به اهداف بلندی که دولت در رابطه با توسعه اقتصادی، توسعه اداری، استفاده از بخش خصوصی، رساندن پیام دولت به مردم، ایجاد امید و نشاط در مردم با تدبیرعمل کردن دارد برای اجرایی کردن این موضوعات اگر فرمانداران بتوانند در این مسیر با این ظرفیت ها همراه شوند که حتما باقی خواهند ماند در غیر این صورت جابجایی باید انجام شود.

به گزارش ایسکانیوز، دومین سمینار 'همکاری‌ های هسته ای، پیشرفت ها و چشم اندازها ' در قالب سومین دور از گفتگوهای سطح بالای ایران و اتحادیه اروپا چندی پیش در تالار آیینه هتل عباسی اصفهان برگزار شد.

در این سمینار جمعی از مقام های کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کارشناسان هسته ای کشورمان، نمایندگانی از کشورهای روسیه، چین، سوئیس و سازمان بین المللی همکاری های اقتصادی حضور داشتند.

کارشناسان و شرکت کنندگان دراین همایش در بیانیه مطبوعاتی، این سمینار را فرصتی برای بررسی آخرین تحولات در زمینه فعالیت هسته ای، از جمله ایمنی هسته ای، مدیریت مواد سوخت هسته ای و زباله های رادیواکتیو و همچنین مسئولیت هسته ای توصیف کردند.

901/900

کد خبر: 887904

وب گردی

وب گردی