نخستین ولگامکس در صدرای شمال تعمیر شد/ سه شناور دیگر درنوبت تعمیر

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: با دستور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گام موثری برای ایجاد اشتغال پایدار در یارد تعمیراتی صدرای شمال برداشته شد.

به گزارش گروه اقتصادى ایسکانیوز؛ به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی، مهرداد باقری نژاد با اعلام این خبر که تعمیرات ادواری کشتی ولگامکس «پرند» تحت مالکیت کشتیرانی دریای خزر با موفقیت در یارد تعمیراتی صدرای شمال انجام شد، اظهار داشت: همکاری کشتیرانی دریای خزر با یارد تعمیراتی صدرای شمال از سال ۱۳۷۷ آغاز شده اما تا چند ماه اخیر این یارد توان و ظرفیت کافی برای تعمیر کشتی های ولگامکس کشتیرانی دریای خزر را نداشت به این دلیل نیاز بود، کشتی های بزرگ را در یارد کشورهای روسیه و آذربایجان تعمیر کنیم.

او با بیان اینکه با تصدی مدیریت جدید یارد تعمیراتی صدرای شمال طی ماه های اخیر، تلاش هایی برای ایجاد توان پذیرش کشتی های بزرگ از سوی این یارد صورت گرفت، خاطر نشان کرد: با این حال هنوز برخی کمبودهای سخت افزاری در این یارد وجود دارد.

باقری نژاد تصریح کرد:مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی ابلاغیه ای موکدا دستور داد علیرغم مشکلاتی که در یارد صدرای شمال وجود دارد، شرکت کشتیرانی دریای خزر با اهتمام کامل تمام امکاناتی که در اختیار دارد از جمله دانش فنی، تجربیات و تیم فنی برای ایجاد تعامل با این یارد داخلی استفاده کند تا در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گام موثری برای ایجاد اشتغال پایدار در یارد صدرای شمال برداشته شود.

به گفته مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر طی همکاری که در این زمینه شکل گرفت مقرر شد برای بازنگری در بخش سخت افزاری این یارد مطالعات لازم صورت بگیرد که خوشبختانه پس از آن بخش های سخت افزاری اورهال، تقویت و بخش نرم افزاری نیز بازنگری شد.

باقری نژاد با اعلام اینکه این مجموعه اقدامات سبب شد تا یارد آمادگی لازم را از هر جهت برای پذیرش شناورهای ولگامکس کسب کند، ادامه داد: کشتیرانی خزر تمام تجربیات فنی را که در یاردهای روسی و آذربایجانی کسب کرده بود را به تیم فنی صدرا منتقل کرد.

مدیر عامل کشتیرانی دریای خزر گام بعدی در فرآیند همکاری با یارد صدرای شمال را ورود موسسات رده بندری در عملیات تعمیر شناورها دانست و در این باره گفت: در ادامه همکاری ها و برای تضمین فرآیند تعمیر شناورها و در راستای بهره گیری حداکثری از توانمندی های داخلی یکی از موسسات رده بندی داخلی برای نظارت و ارائه تاییدیه های لازم تعیین شد که در نتیجه تعمیرات ادواری کشتی «پرند» که یکی از کشتی های سنگین تحت مالکیت کشتیرانی دریایی خزر است در یارد صدرای شمال با موفقیت انجام شد.

او زمان صرف شده برای آماده سازی یارد صدرا برای ورود کشتی «پرند» و انجام تعمیرات ادواری را ۶ ماه اعلام و تاکید کرد: این تجربه موفق سبب شد که کشتیرانی دریای خزر تصمیم بگیرد تا پایان سال جاری سه کشتی ولگامکس دیگر خود را برای تعمیرات ادواری به یارد صدرا گسیل کند.

باقری نژاد افزود: با این اقدام بخش مهمی از هزینه های کشتیرانی دریای خزر که تا پیش از این مجبور به استفاده از یاردهای خارجی بود کاهش خواهد یافت.

401

کد خبر: 887911

وب گردی

وب گردی