فضاهای بی‌دفاع تهران محلی برای بروز جرایم و زورگیری و کیف قاپی و تجمع معتادان کارتن خواب

قرار است فضاهای بی‌دفاع شهری در قلب تهران که عموما محلی برای بروز جرایمی مانند زورگیری و کیف قاپی یا مکانی برای تجمع معتادان و کارتن‌خواب‌هاست به محلی برای کاهش مشکلات محله تبدیل شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین، اراضی رهاشده که عموما در ساعات شب، فاقد روشنایی کافی هستند در بسیاری از مناطق تهران، تبدیل به فضاهای بی دفاع شهری و باعث افزایش مشکلات مردم از جمله ناامنی و تجمع بزهکاران در این مناطق شده اند.
قرار است در قلب پایتخت فضاهای بی دفاع شهری به محلی برای کاستن از مشکلات مردم از طریق ایجاد پاتوق های همگرایی محلی و همچنین مکانی برای پدافند غیرعامل از جمله در مواقع وقوع بحرانهایی مانند زلزله شوند.
در این رابطه معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 6 تهران از نورپردازی فضاهای بی دفاع شهری در منطقه خبر داد و گفت: بر همین اساس تقاطع خیابان شهید گمنام و کاج جنوبی نورپردازی شده و در آینده نزدیک به عنوان پاتوق محلی شناخته شود.
افشین خدامی توضیح داد: بعد از بررسی های صورت گرفته مشخص شد در این نقطه از منطقه امکان تردد شهروندان به راحتی وجود ندارد و تمهیدات مورد نظر به منظور بهبود شرایط این محل در نظر گرفته شد.
خدامی با بیان اینکه پیش از این نیز پاتوق محلی در خیابان میرزای شیرازی- شهید بهشتی ایجاد شده بود گفت: پس از اتمام کار مترو فضایی که در تقاطع خیابان میرزای شیرازی - شهید بهشتی چندین سال در اختیار کارگاه مترو بود مجددا به معبر عمومی اضافه شده و پروژه ایجاد لچکی فضای سبز به همراه پیاده راه در این خیابان در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه شناسایی فضاهای بی دفاع شهری و تبدیل این فضاها به پاتوق محلی سبب افزایش نظم عمومی و رفاه شهروندان خواهد شد گفت: ایجاد فضای سبز و نورپردازی در چنین فضاهایی به زیبایی هرچه بیشتر منطقه نیز کمک می کند. خدامی گفت: بازدید و کنترل روشنایی بوستانها و میادین, پلها و زیر گذرها به صورت شبانه روزی صورت می گیرد.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ همچنین از بر پا شدن چادرهایی در بوستان های قلب تهران به منظور رفاه حال شهروندان بعد از زلزله ۵.۲ ریشتری خبر داد و گفت: فضاهای عمومی ، بوستانها و سوله های بحران و سالن های ورزشی باز و پذیرای شهروندان بودند.
خدامی اعلام کرد : به محض وقوع زلزله در شهر تهران ، کلیه عوامل اجرایی شهرداری این منطقه شامل مدیران و اکیپهای معاونت خدمات شهری، ستاد مدیریت بحران ، نواحی شش گانه و اکیپهای فوریتها در سطح محدوده منطقه فعال شده و کلیه ماشین آلات سبک و سنگین، لودرها بیل های مکانیکی تانکرها کامیونها و .. به حالت اماده باش در آمده و در محل های از قبل تعیین شده مستقر شدند.
معاون امور شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶ اضافه کرد: همه امکانات و زیر ساخت های قلب تهران آماده خدمت رسانی به شهروندان است.

700

کد خبر: 887913

وب گردی

وب گردی