جشنواره موسیقی «نغمه‌های کار و تلاش» برگزیدگان خود را شناخت

نخستین جشنواره موسیقی نغمه های کار و تلاش با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دفتر موسیقی، آئین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی نغمه های کار و تلاش با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هوشنگ جاوید، دبیر علمی جشنواره شامگاه چهارشنبه 29 آذرماه برگزار شد.

علی ربیعی در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه در بین شاخص‌های توسعه اجتماعی یک جامعه، فرهنگ کار از ضریب بسیار بالایی برخوردار است، گفت: امروزه نگاه غالب در جامعه نگاه کار با مزد عجین شده است هر چند که نمی توان گفت که بین مقوله کار و مزد، ارتباطی وجود نداشته باشد اما واقعیت این است که امروزه مقوله کار با جوهره انسانی و در کلان خود، با جوهره حرکت رو به رشد جامعه فاصله گرفته است.

وزیر کار با تأکید بر اینکه تولید و بهره‌وری با فرهنگ کار مرتبط است، افزود: بی تردید در نگرش به فرهنگ کار، نیاز به تجدیدنظر اساسی داریم.

وی ادامه داد: نتایج مطالعه‌ای که از سوی برخی کارشناسان اجتماعی انجام شد، نشان می دهد چرا کشور ما نسبت به کشورهای هم‌سطح خود، با عقب‌ماندگی مواجه شده که مهمترین موضوع تأثیرگذار در این عقب‌ماندگی، نوع نگاه به فرهنگ کار است. در صورتی که بخواهیم روی فرهنگ شغل در کشور کاری انجام دهیم باید در حوزه ادبیات و موسیقی در قالب یک مجموعه مؤثر کار بیشتری انجام شوند تا نگاه جامعه به کار و فرهنگ آن تغییر کند.

ربیعی تاکید کرد: در حوزه ادبیات کار، تئاتر کار، موسیقی کار، داستان و رمان کار، بنا داریم نهادسازی کنیم؛ حتی می‌توانیم موزه کار را تأسیس کنیم.در فعالیت‌های مرتبط با رشد اشتغال، باید از ابزارهای فرهنگ کار استفاده کنیم.

وی در پایان تصریح کرد: افرادی که با فرهنگ کار آشنا باشند، بی تردید شکنندگی آنها در مقابل آسیب‌های اجتماعی نسبت به سایر افراد کمتر است.

در این مراسم چراغ گیلانی/کرمان، احمد منده/سردشت، حسن علی تبار/مازندران، سهراب محمدی/خراسان شمالی، رسول غریبی/بوشهر، موسی موسوی/ بختیاری، حنیفه ناصری/ مهاباد، فاروق کیانی/ تربت جام، محمد گلریز/ تهران، مسعود نکویی/ کرمان، رضا محمدی/خراسان شمالی، یوسف شاه حسینی/ تفرش، هادی حسینی نیم ور/محلات، محمد رسول امینی/ سردشت، استاد احمد علی راغب بعنوان برگزیدیگان نخستین جشنواره موسیقی نغمه های کار و تلاش مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.

نخستین جشنواره موسیقی نغمه های کار و تلاش از ٢٧ لغایت ٢٩ آذر ماه جاری با حضور ٢٦ گروه موسیقی در مجموعه تلاش برگزار شد . همچنین در حاشیه این جشنواره نمایشگاه تولیدات زنان روستایی نیز برگزار شد.

503

کد خبر: 887948

وب گردی

وب گردی