دامن زدن به قوانینی که تصویب نشده‌اند، اثر روانی بر روی مردم دارد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اشتغال و تولید را اولویت اول دولت در لایحه بودجه سال ۹۷ دانست و با اشاره به سخن رییس‌جمهور مبنی براینکه قیمت حامل های انرژی ۵۰ درصد قیمت حامل‌های انرژی جهان باشد، گفت: نمی‌توانیم حقوق‌ها را براساس ریال محاسبه کنیم اما قیمت حامل‌های انرژی را براساس قیمت جهانی تعیین کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کرمان به تشریح اهمیت سازمان ثبت احوال پرداخت و گفت: همواره اطلاعات اساس برنامه‌ریزی‌ها در کشورها می‌باشد و امروز در دنیا شفافیت اطلاعات یکی از مبناهای اجرایی است.

وی جایگاه ثبت احوال را بسیار مهم دانست و بیان کرد: چند کار جدی در ثبت احوال انجام شده است که می توان بخشی از آن را در برنامه‌های اقتصادی استفاده کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به روز رسانی اطلاعات را یکی از موضوعات مهمی که در کشور در سال های اخیر اجرا شده دانست و عنوان کرد: افزایش دقت در ثبت اطلاعات، کاهش خطا و جعل اسناد و ... از جمله اقدامات مهم سازمان ثبت احوال طی سال های گذشته در کشور می‌باشد.

وی رابطه دقت ثبت احوال و کاهش تبعات تخلفات اقتصادی را یک رابطه مستقیم دانست و عنوان کرد: هم اکنون مرحله بودجه ریزی در کشور در حال اجراست و انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استان پیشنهادات خود را در خصوص بودجه‌هایشان به ما اعلام کنند تا بتوانیم در مجلس شورای اسلامی این موارد را پیگیری کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به حذف دهک‌ها به عنوان یکی از پیشنهادات مجلس به دولت دانست و عنوان کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷ بیش از ۳۰ میلیون نفر از دریافت یارانه جدا خواهند شد ضمن آنکه افزایش قیمت‌ها حامل‌های انرژی و عوارض خروج از کشور از جمله پیشنهادات دولت در لایحه بودجه ۹۷ است که تاکنون حتی کلیات بودجه ۹۷ تایید نشده است و تا در صحن علنی (که در اوایل اسفند) تصویب نشود هیچ‌گونه قابلیت اجرایی ندارد و دامن زدن به قوانینی که تصویب نشده اند، اثر روانی بر روی مردم دارد.

پورابراهیمی با اشاره به افزایش نرخ تورم در پی افزایش قیمت حامل های انرژی ادامه داد: در دنیا همواره مطرح است که نرخ سود سپرده نمی تواند زیر نرخ تورم باشد زیرا اگر چنین باشد مردم متضرر خواهند شد و ما نگران افزایش نرخ تورم هستیم.

وی اشتغال و تولید را اولویت اول دولت در لایجه سال ۹۷ دانست و با اشاره به سخن ریاست جمهور مبنی براینکه قیمت حامل های انرژی ۵۰ درصد قیمت حامل‌های انرژی جهان باشد، عنوان کرد: نمی‌توانیم حقوق‌ها را براساس ریال محاسبه کنیم اما قیمت حامل‌های انرژی را براساس قیمت جهانی تعیین کنیم و اگر چنین بخواهید کنید باید حقوق مردم را نیز بر آن اساس افزایش داد.

پورابراهیمی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص بازسازی و مقاوم‌سازی بناهای مورد تخریب در استان های زلزله زده کشور، عنوان کرد: حدود یک هزار و ۵۰۰ پس لرزه از زلزله ۶.۱ ریشتری هجدک تا امروز در استان کرمان رخ داده است که ۸ پس لرزه آن بالای ۵ ریشتر بوده است.

وی با اشاره به زلزله فاجعه آمیز زلزله بم که حدود ۴۰ هزار نفر در آن جان باختند، تصریح کرد: هزینه پیشگیری کمتر از درمان است لذا قبل از وقوع حادثه باید استحکام سازی انجام شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نرخ تسهیلات بازسازی مناطق زلزله‌زده را پایین عنوان کرد و گفت: مقاوم سازی و نوسازی‌ها واحدهای مسکونی در منطقه راور باعث شد که این سه زلزله بالای ۶ ریشتر تلفات جانی را به همراه نداشته باشد.

304

کد خبر: 888038

وب گردی

وب گردی