دانشگاه و دانشجویان، موتور پیشران توسعه اقتصاد کشور/ نباید از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان غافل شد

رئیس پژوهشکده محیط زیست و بیوتکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید براینکه دانشگاه و دانشجویان موتور پیشران توسعه اقتصاد کشور است و ما نباید از این پتانسیل‌ها غافل شویم گفت:  پژوهشگاه صنعت نفت در بخش ساخت سنسورها هوشمند سرامیک و هم در بحث پیشگیری از نشتی نفت از ظرفیت دانشگاهی و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده خواهد کرد.

ابراهیم علایی، رئیس پژوهشکده محیط زیست و بیوتکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، گفت: پژوهشگاه صنعت نفت در طراحی و ساخت حسگرهای آلاینده زیست محیطی از توان شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهی بهره جسته است.

او تصریح کرد: در توسعه دانش این حسگرها احساس کردیم می توانیم از پتانسیل دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف کمک بگیریم در همین راستا دانشجویان سطوح مختلف ارشد و دکتری در اجرای پروژه کمک گرفتیم تا بتواند علاوه براینکه پروژه کارشناسی ارشد و دکتری را طی کنند و هم در ساخت این پروژه کلیدی به ما کمک کنند.

علایی با تاکید براینکه دانشگاه و دانشجویان موتور پیشران توسعه اقتصاد کشور است و ما نباید از این پتانسیل‌ها غافل شویم اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت در بخش ساخت سنسورها هوشمند سرامیک و هم در بحث پیشگیری از نشتی نفت در این مسئله، از این اقشار کمک خواهد گرفت.

رئیس پژوهشکده محیط زیست و بیوتکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت افزود: در هر حوزه و یا دانشی که وارد می‌شویم پتانسیل‌های مختلف کشور را می سنجیم، به طور یقین از ظرفیت دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و دانشجویان برای اجرای بهتر کار استفاده خواهیم کرد.

او با اشاره به زیرساخت‌های موجود در پژوهشگاه نفت، اظهار کرد: با استفاده از زیرساخت‌های موجود در این پژوهشگاه توانستیم همه فناوری‌های مورد نیاز را تولید و منتقل کنیم.

علایی، گفت: طراحی و ساخت 15 حسگر تشخیص آلاینده‎های موجود در هوا، آب و خاک، به همت متخصصان پژوهشگاه صنعت نفت و با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران بومی‏‌سازی شد. این طرح زیر نظر کنسرسیوم نظارتی از دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف و جهاد دانشگاهی اجرا و با هماهنگی سطوح نظارتی، تکرار پذیری و دقت این حسگرها که به صورت تجهیزات پرتابل (قابل حمل) ساخته شده‎اند، ارزیابی شده است.

402

کد خبر: 888044

وب گردی

وب گردی