«ایستگاه بعدی» به  کتابفروشی‌ها رسید

مجموعه داستان «ایستگاه بعدی» نوشته نیما قهرمانی  راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، مجموعه داستان «ایستگاه بعدی» نوشته نیما قهرمانی به تازگی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این کتاب ۱۰ داستان کوتاه به هم پیوسته دارد که عناوین شان به این ترتیب است: حافظه بلندمدت، آب...، کوچه باریک رو به پنجره، «در باز است»، آقای سین، هزارتویی به وسعت یک شهر، تری. جی. پی، داستان مرد قصه های فراموش شده، ... تلفن!؟، نقطه کور.

ترس، گم شدگی، رمز و رازآلودگی و شک و تردید از جمله حال و هواهایی هستند که در داستان های کتاب به چشم می آیند. هر داستان کتاب در عین مستقل بودن، با دیگر داستان های مجموعه ارتباط دارد. در هر داستان، شخصیت غریبه ای پیدا می شود که آرامش و زندگی عادی شخصیت های قصه را به هم بریزد. این غریبه یا یکی از شخصیت های سینمایی یا عکس های افراد قصه است و یا مثل سایه آن ها را تعقیب می کند.

در قسمتی از این کتاب می خوانیم:

آن قدر شدید عق زدم که ناخودآگاه پاهایم سست شد و پرت شدم کف پیاده رو. نگاهم دوباره به خیابان افتاد. هیچ کس نبود. تنها صدایی که یک لحظه سکوت را شکست صدای نامفهوم جیغ و داد و عده ای بود، انگار یک کاروان عروسی، اما نبود. مثل همین خیابان...

دم مغازه آخری ایستاده بودم. این یکی باز بود اما چراغی در آن روشن نبود. گرد و خاک غلیظی همراه با باد از مغازه بیرون می آمد. ترسیدم داخل شوم. از همان بیرون، رو به تاریکی انتهای مغازه فریاد زدم «سلام... کسی این جا نیست؟»

صدای سرفه ای آمد و کسی از توی تاریکی جواب داد «چه کار داری؟»

به سرعت و برای این که طرف فرصت حرف اضافه را پیدا نکند گفتم «من با آقای سین کار دارم. گفتند مغازه اش این دور و بر است. شما می دانید کجاست؟»

«دو تا مغازه آن ورتر...»

انتظارش را نداشتم. مغازه ای را که او می گفت نگاه نکرده بودم اما بسته بود. مثل بقیه مغازه ها. باز پرسیدم «خود آقای سین الان این جاست؟»

«نمی دانم... تا یک ساعت پیش که بود...»

مجموعه داستان «ایستگاه بعدی» نوشته نیما قهرمانی با ۱۰۸ صفحه با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان منتشر شده است.

502

کد خبر: 888065

وب گردی

وب گردی