خلاقیت جوان دشتستانی در گینس ثبت می شود

مسئول ثبت رکوردهای گینس در ایران گفت: 'محمدرضا رضایی' 24 ساله اهل دشتستان، توانست در یک دقیقه 100 کلمه انگلیسی را به صورت معکوس تلفظ و زمینه ثبت نام خود در کتاب گینس را فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز، روح الله دشمن زیاری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رضایی قادر است کلمه های زبان های مختلف از جمله، فارسی، انگلیسی، عربی و چینی را برعکس تلفظ کند.
وی یادآور شد: این جوان از 10 سال پیش به این توانایی خود پی برده و اکنون با رکوردگیری صورت گرفته از وی تا سه ماه آینده نامش وارد کتاب گینس می شود.
دشمن زیاری ادامه داد: اکنون در ایران علاوه بر محمد رضا رضایی پنج نفر دیگر نیز حکم ثبت رکورد گینس دارند که 2مورد آن در رشته فوتبال در بخش تعداد گل زده و روپایی و 2 مورد نیز در رشته طناب زنی، شنا با دست های بسته و بیشترین ضربه زدن به توپ با شانه است.
وی افزود: سه ایرانی نیز نام آنها در سایت کتاب گینش ثبت شده ولی به دلیل پیگیری نکردن هنوز مدرک خود را دریافت نکرده اند که یکی از آنان علی دایی با بیشترین گل ملی در رشته فوتبال در جهان است.
دشمن زیاری افزود: هم اکنون در ایران 50 نفر برای ثبت رکورد در گینس اعلام آمادگی کرده اند که از این شمار تنها 15 نفر مدارک مورد نیاز را تحویل دادند.

کد خبر: 888082

وب گردی

وب گردی