اجرای طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات سطح منطقه 7

شهردار منطقه 7 از اجرای طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات (دوام) این منطقه در راستای آمادگی شهروندان در مقابل روبرو شدن با بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با اعلام این مطلب افزود: افزایش آگاهی مردم درباره بلایای طبیعی، کاهش خسارات مالی و جانی شهروندان، مشارکت مردم در تصمیم‌گیری و ارتقای ظرفیت توان مقابله در مواقع بحران از اهداف اصلی طرح داوطلب واکنش اضطراری در محلات است

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح آسیب های ناشی از بحران کم خواهد شد، تاکید کرد: نقش مردم نباید تنها به این نکته خلاصه شود که در هنگام وقوع زلزله یا هر حادثه دیگری چه کاری باید انجام دهند ، بلکه مهم آن است که چگونه می توان با جلب مشارکت های مردمی سطح خطر پذیری جامعه را در برابر حوادث و سوانح کاهش داد .

شهردار منطقه 7 خاطرنشان کرد : با توجه به موقعیت لرزه خیزی کشور ، آمادگی در برابر زلزله باید در اولویت زندگی تمام مردم و البته مسئولان و در همه سطوح قرار گیرد و تا زمانی که این گونه نشود ، موفقیتی حاصل نخواهد شد .

به گفته وی داوطلبان محلات در هنگام وقوع حوادث مکمل نیروهای امدادگر رسمی از سازمان ها و نهادهای مسئول هستند و در ساعت اولیه حادثه می توانند نقش حیاتی در امداد رسانی به خانواده و همسایگان و هم محله ای های خویش داشته باشند .

حاجوی با تاکید بر اینکه با این طرح استفاده از ظرفیت های مردم در تعامل با دستگاه های امدادی برای اقدام به موقع در زمان بحران افزایش خواهد یافت، یادآور شد: در هر محله گروه های داوطلب با گذراندن دوره های آموزشی ، نحوه رویارویی با حادثه و امدادگری در شرایط بحرانی را فرا می گیرند و تجهیزات لازم برای آنان در مکان های مشخص و در کانکس های از پیش طراحی شده پیش بینی می شود .
706

کد خبر: 888088

وب گردی

وب گردی