آصفری : اصرار دولت بر اجرای یک طرفه برجام مغایر حقوق شهروندی است

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : اینکه ما بخواهیم اصرار کنیم که برجام عملیاتی شود ولی طرف غربی ملزم به رعایت مفاد برجام نباشد؛ با حقوق شهروندی و با حقوق ملت ایران در تناقض است.

محمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در خصوص صحبت های آقای روحانی در همایش حقوق شهروندی مبنی بر اینکه برجام تا آخر می ماند بیان کرد: صحبت های آقای روحانی در همایش حقوق شهروندی بیشتر شبیه طنز و یک شوی تبلیغاتی بود تا واقعیت؛ دولت در بحث حقوق شهروندی بایستی به این موضوعات نیز پاسخ دهد اینکه چرا ملت ایران حتی نمایندگان مجلس باید از مفاد مذاکرات هسته ای و زمینه های آن بی اطلاع باشند؛ چرا نباید پس زمینه های برجام در اختیار مردم قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: اگر بحث درخصوص شفافیت است چرا مردم نباید از میزان واردات بنزین و اینکه بنزین توسط چه کسی و چه جریانی وارد کشور می شود باخبر شوند؛ چرا نباید از توافق 1+5 اطلاعی داشته باشند و وضعیت رشد اقتصادی ای که دولت شعارش را می دهد چرا دلایل و قرائن لازم در اختیار مردم گذاشته نمی شود اینها مباحثی است دولت بایستی در خصوص حقوق شهروندی پاسخ دهد.

آصفری درباره برجام گفت: رفتارهای امریکا در مسئله برجام نشاندهنده این است که امریکایی ها قابل اعتماد نیستند و دولت به عنوان نماینده مردم بایستی مسیری را دنبال کند که در راستای کمک به منافع کشور باشد؛ همچنین نباید عزتمندی ملت ایران را با مسائل سیاسی معامله کند و مصلحت نظام و مصلحت کشور نادیده انگاشته شود.

وی اظهار کرد: ما امیدواریم که دولت در موضوع برجام نسبت به ملزم کردن اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی اقدامی انجام دهد چرا که یک طرف این ضلع، اتحادیه اروپاست اینکه ما بخواهیم اصرار کنیم که برجام عملیاتی شود ولی طرف غربی ملزم به رعایت مفاد برجام نباشد؛ با حقوق شهروندی و با حقوق ملت ایران در تناقض است.

آصفری در پایان تصریح کرد: به نظر من همچنان که ما داریم برجام را عملیاتی می کنیم و پایبند به برجام هستیم بایستی طرف مقابل هم متعهد به این موضوع باشد؛ اینکه ما اجرا می کنیم ولی طرف مقابل اجرا نکند با حقوق ملت ایران مغایر است و دولت ملزم به اقدام برای احقاق حقوق ملت ایران است.

304

کد خبر: 888125

وب گردی

وب گردی