کواکبیان:اقدام  نابخردانه ترامپ آغاز یک انتفاضه جدید علیه اسرائیل است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تصمیم نابخردانه ترامپ که موجب خشم ملت‌های اسلامی در سراسر جهان شد گفت: آتش این خشم دامن رژیم صهیونیستی را خواهند گرفت بطوریکه این اتفاق آغاز یک انتفاضه جدیدی است.

مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در واکنش به اقدامات و موضع گیری های رییس جمهوری امریکا در قبال انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به قدس با بیان اینکه تصمیم ترامپ موجب خشم ملتهای اسلامی می شود، گفت: حماقت ترامپ و نابخردی که به خرج داد قطعا به ضرر خود امریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود چون این حرکت موجب اتحاد و انسجام ملل مسلمان جهان شد.

وی اظهار داشت: موضوع فلسطین نه تنها مخصوص فلسطینی ها و کشورهای عربی نیست بلکه متعلق به مجموعه کشورهای اسلامی است چراکه معتقدیم قبله اول اسلام بیت المقدس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه کاری که چندین رییس جمهور امریکا جرات آن را نداشتند لابی رژیم صهیونیستی ترامپ را وادار کرد تا این کار را انجام دهد تصریح کرد: من اعتقاد دارم زمانی که 14 عضو شورای امنیت ،مردم و دولت های جهان،اتحادیه اروپا و سازمان کنفرانس همکاری های اسلامی هم به مخالفت آن اذعان دارند قطعا این امر به نتیجه نخواهد رسید ضمن اینکه سازمان ملل نیز به این امر تاکید و رای خود را مبنی بر ممنوعیت تغییر ساختار و انتقال پایتخت رژیم غاصب اسراییل به قدس را اعلام کرد.

وی ادامه داد:تصمیم نابخردانه ترامپ موجب خشم ملت‌های اسلامی در سراسر جهان می شود و آتش این خشم دامن رژیم صهیونیستی را خواهند گرفت بطوریکه این اتفاق آغاز یک انتفاضه جدیدی است که قطعا خیر و برکت در این کار نهفته است.

کواکبیان در پایان در خصوص موضع عربستان در قبال این اقدام رییس جمهور ایالات متحده گفت: محکومیت چنین اقدامی از سوی سعودی ها در ظاهر اقدام خوبی بشمار می آید چرا که این موضع گیری در راستای منافع کشورهای اسلامی است اما در باطن هنوز موضع اصلی سران سعودی مشخص نیست.

301

کد خبر: 888149

وب گردی

وب گردی