قیمت تخم مرغ پر کشید؛ هر عدد تخم مرغ 700 تومان/ نیمرو غذایی لوکس می شود؟

کاهش تولید منجر به پرواز قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در چند هفته اخیر افزایش قیمت تخم مرغ به نوعی رکورد دار گرانی بود و امروز نیز قیمت این کالا به شانه ای ۲۰ هزار تومان رسید و به نوعی قیمت هر تخم مرغ ۷۰۰ تومان شده است.

اگر چه روزی قیمت تخم مرغ آن قدر پایین بود که با شکستن آن برای دفع چشم زخم استفاده می شد اما برخی عوامل مانند بحران در صنعت مرغ تخم گذار موجب گرانی این کالا شده است.

مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تهران در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به پرواز قیمت تخم مرغ گفت: شیوع بیماری در بین مرغ های تخم گذار و معدوم کردن آنها منجر به کاهش تولید و افزایش قیمت شده است.

او با اشاره به این که تا کنون واردات تخم مرغ انجام نمی شده است، گفت :باید واردات انجام شود تا جلوی افزایش بیشتر قیمت گرفته شود.

بر اساس این گزارش این در حالی است که چندی پیش از طرف اتحادیه مرغداران نامه ای به معاون اول رییس جمهور مبنی بر بحرانی بودن شرایط مرغداران ارائه شد.

گفتنی است با توجه به مصرف تخم مرغ در بسیاری از صنایع غذایی باید دید ادامه روند افزایشی قیمت تخم مرغ ادامه خواهد یافت یا اینکه دولت برای حل این مشکل تدبیری اتخاذ می کند.

این گزارش می افزاید، با ادامه روند افزایش قیمت، تبدیل تخم مرغ و نیمرو - قوت غالب دانشجویان - به غذایی لوکس و تجملی دور از ذهن نخواهد بود.

401

کد خبر: 888154

وب گردی

وب گردی