استعفای اعضای کمیته دانشجویی مفدای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

اعضای کمیته دانشجویی مفدای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با انتشار بیانیه ای استعفا کردند.

به گزارش ایسکانیوز، متن بیانیه استعفای اعضای کمیته دانشجویی مفدای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

دانشجو موذن جامعه است نه بلندگوی مسئولان

دانشگاه به واسطه استقلالی که دارد بهترین محیط برای تجربه اندوزی و آزمون و خطای دانشجویان است دانشجویان از رهگذر فعالیت های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه فرصت مغتنمی برای توانمند شدن پیدا می کنند و می توانند ابعاد مختلف شخصیت خود را تقویت کرده استعداد های خود را شکوفا کنند. ضمن آنکه این فعالیت ها شور، نشاط و انگیزه بیشتری در مسیر پیشرفت های علمی نیز برایشان فراهم می آورد.

از بین فعالیت های فرهنگی، عرصه نشریات به دلیل آگاهی بخشی و تاثیرگذاری فراوانی که بر تفکرات و نگرش افراد جامعه دارد از اهمیت بالایی برخوردار است. فعالان نشریاتی چشم تیز بین جامعه دانشگاهی هستند و ضمن نظارت بر ارکان دانشگاه و کشور و رصد کردن مشکلات و کاستی ها، نقصان ها را به نیت اصلاح فریاد می زنند و با نشر اندیشه ها و دیدگاه های خویش زمینه تضارب آرا و بالندگی اندیشه و آگاهی جامعه را فراهم می آورند.

متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت خواسته و یا ناخواسته با تشکیل «کمیته دانشجویی مفدا» عملا موجب خارج شدن مسیر نشریات دانشجویی از مجرای اصلی و درست آن شده است.
کمیته دانشجویی مفدا، دانشجویان را از فضای مطالبه گری و پویایی به انفعال کشانده است. دانشجویان دغدغه مندی که تا دیروز در نشریات مستقل خودشان عقاید، نظرات و انتقاداتشان را نسبتا آزادانه بیان می کردند، امروز همچون کارمندی زیر نظر معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه در ازای دریافت وجهی ناچیز اخباری را منتشر می کنند که توسط روابط عمومی پالایش شده و مورد تایید ایشان است. مفدا که اینک رقیبی برای نشریات دانشجویی شده است به جای کمک به گردش صحیح و آزاد اطلاعات، صرفا به تعریف و تمجید از مسئولان دانشگاهی و تحسین عملکردشان خلاصه شده است. البته ماهیت چنین نهاد دولت ساخته ای جز این نمی تواند باشد.

کمیته مفدا که لقب دانشجویی را یدک می کشد می‌تواند نیاز به فعالیت فرهنگی دانشجویان را به صورت کاذب برآورده نماید و دانشجو را از فعالیت اصیل خویش باز دارد، لذا بیم آن می رود که به آرامی بسیاری از نشریات قبل از تاسیس به واسطه امکان فعالیت در مفدا منحل شوند و نشریات سابقه دار نیز نتوانند با کمیته مفدا که پشتوانه مالی و تداراکاتی و معنوی معاونت فرهنگی دانشگاهها را دارد، رقابت کنند و به تدریج از تعداد آنان کاسته شود. طرفه آنکه امروز در برخی از دانشگاه‌هایی شاهد شکل گیری کمیته دانشجویی مفدا هستیم که فاقد نشریه فعال هستند.

آری؛ مسئولان فرهنگی دانشگاه از دو جهت از تشکیل کمیته دانشجویی مفدا خرسند هستند چرا که دانشجویان فعال و منتقد را نه تنها خنثی کرده اند بلکه بعنوان روابط عمومی و ابزار تبلیغاتی خویش به کار گرفته و از کلنجار رفتن با فعالان نشریات بر سر تیراژ نوع چاپ اسم نشریه زمینه فعالیت و ... بی نیاز شده اند.

متاسفانه حمایت های مادی و معنوی مدیران از مفدا و نداشتن چالش هایی که نشریات مستقل با آن مواجه هستند تاکنون توانسته است برخی از دانشجویان را از حرکت اصلی خویش دور کند و به این کمیته ها جذب نماید، یقینا مسئولیت این امر مستقیما بر عهده وزارت بهداشت است که با سیاست های غلط خویش تیشه به ریشه نشریات مستقل می زند.

ما اعضای کمیته دانشجویی مفدای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به وضع موجود معترضیم و به امید تغییر این شرایط استعفای خود را از کمیته دانشجویی مفدا اعلام می کنیم.

●پگاه منصوری، عضو کمیته ناظر بر نشریات، مدیرمسءول نشریه طنز سه کاری، عضو شورا مرکزی کمیته دانشجویی مفدا
●فرناز جوکار، عضو کمیته ناظر بر نشریات، مدیر مسءول نشریه بتوان پنج، عضو شورا مرکزی کمیته دانشجویی مفدا
●فاطمه زکیان، مدیرمسئول نشدیه نیشتر، دبیر کمیته دانشجویی مفدا
●محمدمهدی اسماعیلی نیا، صاحب امتیاز نشریه پرتو، عضو شورا مرکزی کمیته دانشجویی مفدا
●سحرسادات احمدی، سردبیر نشریه نیشتر، عضو شورا مرکزی کمیته دانشجویی مفدا
●حمید انصاری، مدیر مسئول نشریه تءاترینو، عضو شورا مرکزی کمیته دانشجویی مفدا
●مریم اقتداری، مدیر مسئول نشریه وصال، عضو شورا مرکزی کمیته دانشجویی مفدا
●زهرا قراءتی، عکاس نشریه طنز سه کاری، عضو شورا مرکزی کمیته دانشجویی مفدا
●امیرحسین باقرکمره، سردبیر نشریه سه کاری عضو کمیته دانشجویی مفدا
●مرجان پورهادی، عضو کمیته دانشجویی مفدا
●الناز سجادی نیا، سردبیر نشریه بینات، عضو کمیته دانشجویی مفدا
●رویا صیام پور، عضو تحریریه نشریه بینات، عضو کمیته دانشجویی مفدا
●فاطمه پوربصیرت، مدیر مسئول و سردبیر نشریه پیکسل، عضو کمیته دانشجویی مفدا
●سروش آزاد، عضو کمیته دانشجویی مفدا

کد خبر: 888160

وب گردی

وب گردی