۵۹۱ کانکس به مددجویان زلزله‌زده کرمانشاهی واگذار شد

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمانشاه از واگذاری ۵۹۱ کانکس به مددجویان زلزله زده کرمانشاهی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محسن رخصی گفت: کمیته امداد تاکنون ۵۹۱ کانکس با کمک خیران نیکوکار خریداری و به مددجویان زلزله‌زده کرمانشاه واگذار کرده است.

وی عنوان کرد: این کانکس‌ها با اولویت خانوارهای مددجویی که منازل این خانوارها در زلزله اخیر تخریب‌شده واگذار و توزیع‌شده است.

این مسئوا به خسارت‌های مالی واردشده به مددجویان در اثر زلزله ۷.۳ ریشتری استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: امدادگران این نهاد از نخستین روزهای پس از زلزله تاکنون از حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی خانوارهای تحت حمایت زلزله‌زده بازدید و خسارت وارده به این منازل را ارزیابی کرده‌اند.

قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه عنوان کرد: کمیته امداد تاکنون هفت هزار و ۳۲۳ پرونده نیز برای خانوارهای مددجوی آسیب‌دیده از زلزله تشکیل و این پرونده‌ها را به ستادهای معین بنیاد مسکن تحویل داده است.

وی بابیان اینکه بنیاد مسکن نیز برای مددجویان ساکن در مناطق زلزله‌زده ۲۳۱ پروانه ساخت منزل صادر کرده، گفت: همچنین این نهاد به‌منظور خدمت‌رسانی سریع به خانواده‌های نیازمند تحت حمایت ۴۷۶ پرونده مربوط به این خانوارها را برای دریافت تسهیلات عمرانی به بانک‌های عامل معرفی کرده است.

وی با تأکید براینکه هم‌اکنون اصلی‌ترین کار و فعالیت امداد پیگیری امور ساخت و تعمیر منازل مسکونی مددجویان زلزله‌زده است، ابراز امیدواری کرد: خیران نیکوکار همچنان یاری گر این نهاد برای اسکان دائم مددجویان زلزله‌زده در منازل مسکونی خود باشند.

منبع: مهر

901

کد خبر: 888194

وب گردی

وب گردی