این استان رتبه نهم کشور را در افزایش باسوادی دارد

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان ‌شمالی گفت: براساس سرشماری سال 95 توانستیم رتبه نهم کشور را در افزایش باسوادی در بین استان‌ها کسب کنیم اما همچنان از میانگین کشوری یک و 88 صدم درصد عقب هستیم.

به گزارش ایسکانیوز مدیر کل آموزش و پرورش خراسان ‌شمالی در نشست خبری به مناسبت هفته سوادآموزی، ارتقای سه ممیز چهار دهم درصدی باسوادی در گروه سنی شش سال و بالاتر را از دستاورد‌های سوادآموزی استان عنوان کرد و گفت: استان خراسان شمالی با 39 هزار و 214 بیسواد، از نظر باسوادی در رتبه 24 کشوری قرار دارد.
براتعلی حاتمی افزود: براساس سرشماری سال 95 توانستیم رتبه نهم کشور را در افزایش باسوادی در بین استان‌ها کسب کنیم اما همچنان از میانگین کشوری یک و 88 صدم درصد عقب هستیم.
معاون نهضت سواد آموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش خراسان‌ شمالی نیز از ارتقای درصد باسوادی استان به 83 و سه دهم درصد در سال جاری خبر داد و گفت: ولی در گروه هدف ده تا 49 سال، درصد باسوادی را با دو ممیز 96صدم درصد رشد، به 92 ممیز 85صدم درصد ارتقا دادیم.
مهدی مودی، جذب هشت هزار و 400سوادآموز را برنامه امسال اعلام کرد و افزود: برای اولین بار کیفیت بخشیِ سواد برای هفت هزار و 300سوادآموز در حال اجراست.
130برنامه برای گرامیداشت هفته سوادآموزی در استان برگزار می شود.

900

کد خبر: 888222

وب گردی

وب گردی