نمایشگاه «آیینه مهر» در واحد بجنورد برپا شد

معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بجنورد گفت:یکی از اهداف مهم برپایی نمایشگاه‌های هنری در دانشگاه‌ها ارج نهادن به آثار هنری دانشجویان هنرمند و ایجاد انگیزه برای خلق این‌گونه آثار در بین قشر جوان دانشجویی، معرفی صنایع دستی و جاذبه‌های تاریخی استان و توسعه بحث‌های فرهنگی و آداب و رسوم است.»

به گزارش ایسکانیوز، نمایشگاه دانشجویی «آیینه مهر» دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد با حضور مسئولان این واحد دانشگاهی گشایش یافت.

حجت‌الاسلام‌ رضا نوری معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بجنورد گفت: «در نمایشگاه «آیینه مهر» آثار هنری دانشجویان درزمینهٔ‌های نقاشی، خوشنویسی، آثار هنری و صنایع‌دستی به معرض نمایش گذاشته‌شده است.»

نوری اظهار کرد: «یکی از اهداف مهم برپایی نمایشگاه‌های هنری در دانشگاه‌ها ارج نهادن به آثار هنری دانشجویان هنرمند و ایجاد انگیزه برای خلق این‌گونه آثار در بین قشر جوان دانشجویی، معرفی صنایع دستی و جاذبه‌های تاریخی استان و توسعه بحث‌های فرهنگی و آداب و رسوم است.»

معاون دانشجویی فرهنگی واحد بجنورد افزود: «آثار هنری ارسالی از سوی دانشجویان به کانون فرهنگی- هنری از سوی دکتر علی بازخانه عضو هیات علمی و خلیل رستمی بجنوردی فوق ممتاز خوشنویسی و کارمند حوزه دانشجویی و فرهنگی این واحد دانشگاهی ارزیابی و بهترین آثار هنری انتخاب و در محل نمایشگاه خانه فرهنگ و هنر دانشگاه به نمایش گذاشته شد.»

نوری اظهار کرد: «کیفیت آثار از سطح خوبی برخوردار بوده و دانشجویان هنرمند در طی برگزاری این نمایشگاه شناسایی شدند.»

نمایشگاه «آیینه مهر» به همت دانشجویان فعال فرهنگی در کانون فرهنگی هنری واحد بجنورد به مدت 2 هفته در محل خانه فرهنگ و هنر این واحد دانشگاهی برپاشده است.

در حاشیه نمایشگاه، سیاه چادر عشایری نیز برپاشد. سیاه چادر نوعی چادر است که از موی بز سیاه و توسط زنان عشایر بافته می‌شود.

عشایر در ییلاق و قشلاق مکان‌های معینی برای اقامت دارند که معمولاً در زیر این سیاه‌چادرها زندگی و استراحت می‌کنند. سیاه‌چادرها همواره از موی بز بافته می‌شوند و این به چند دلیل مهم است. اول آنکه موی بز خاصیت بسیار مطلوبی برای حفظ آب در مواقع بارندگی دارد و معمولاً آب باران از جداره آن عبور نمی‌کند. دوم آنکه موی بز در دسترس و ارزان تهیه می‌شود. هر خانواده معمولاً ۲۰ الی ۵۰ رأس بز دارد که از موی بزها برای تهیه سیاه‌چادر استفاده می‌کنند.

سومین خاصیت موی بز سبک بودن آن و صاف بودن نسبت به موی میش و گوسفندان است و نسبت به چادر‌های برزنتی جمع‌آوری و حمل آن راحت‌تر است. در تابستان در روزهای آفتابی، استراحت کردن در زیر این سیاه‌چادرها لذت‌بخش است.

204

کد خبر: 888248

وب گردی

وب گردی