آمادگی خود را در مقابل زلزله افزایش دهیم

حادثه زلزله 502 ریشتری شهر تهران که در چهارشنبه شب 29 آذرماه اتفاق افتاد؛ و در استان های البرز و قم و بخش هایی از قزوین، مرکزی و گیلان احساس شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی معاونت درمان؛ با بروز حادثه مذکور در ساعت 23:27دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان یکی از اعضاء اصلی کمیته بحران استان و شهر تهران، مرکز مدیریت عملیات بحران ( EOC) این دانشگاه به حالت آماده باش درآمد.

دکتر امیر هاشمی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه گفت: با تایید خبر زلزله شهرستان ملارد، تیم مدیریت بحران دانشگاه تشکیل جلسه داد، و با اعلام آماده باش به کلیه بیمارستان ها، مراکز درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی 115تحت پوشش دانشگاه، گزارش گیری و ارزیابی سریع از منطقه شهرستان ها انجام شد.

رئیس مرکز مدیریت حوادث ضمن اعلام آماده باش به کلیه مراکز پزشکی آموزشی و درمانی تحت پوشش دانشگاه، از استقرار آمبولانس های در سطح شهرستان های تابعه، آماده سازی تیم های واکنش سریع درمان، بهداشت و پشتیبانی دانشگاه را یادآور شد.

وی با اشاره به حضور خود بعنوان نماینده دانشگاه در جلسات استانداری تهران و دیگر نماینده دانشگاه در مرکز پیشگیری و مدیریت شهر تهران از زمان ابتدای وقوع حادثه برای هماهنگی های برون سازمانی افزود: با حضور در جلسات خارج از دانشگاه، گزارش های لحظه به لحظه به رئیس دانشگاه بعنوان رئیس کارگروه حوادث غیرمترقبه و معاون درمان جانشین کارگروه برای تصمیم گیری های لازم ارسال می شد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: کشور ایران در یک منطقه زلزله خیز قرار گرفته است، و شهر تهران نیز بر روی چندین گسل بزرگ و کوچک قرار دارد، با بروز این حادثه، حتما شهروندان عزیز آمادگی خود را حفظ کنند و به نکات ایمنی توجه لازم را داشته باشند.

دکتر امیرهاشمی در خاتمه ضمن تاکید بر افزایش آگاهی شهروندان از نکات ایمنی در هنگام بروز زلزله افزود: همشهریان عزیز حتما در هر مکانی که به مدت زیادی حضور دارند، نقاط ایمن را شناسایی کنند، تا در زمان بروز حادثه از پیش آمدهای ناگوار کاسته شود.

701

کد خبر: 888266

وب گردی

وب گردی