امیرحسین رستمی: حذف بازیگران سینما در تئاتر دیکتاتوری است

نشست رسانه ای خشم و هیاهو به نویسندگی و کارگردانی مهرداد رایانی مخصوص عصر امروز، یک دی ماه در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری "خشم و هیاهو" با حضور امیرحسین رستمی، هانیه توسلی و علی سرابی بازیگران این نمایش برگزار شد.

رایانی مخصوص در ابتدا با اشاره به اجرای این نمایش در سال ٧٨، گفت: حرف این نمایش به روز است و دوباره احساس کردم که زمان اجرای آن است زیرا در اجرای ابتدایی این نمایش را تماشاگران اندکی دیدند.

پس از صحبت های رایانی مخصوص، هانیه توسلی درباره دلایل پیوستن خود با "خشم و هیاهو"، توضیح داد: اجرای اول این نمایش را ١٧ سال پیش دیده بودم و در ذهنم ماند؛ "خشم و هیاهو" بسیار نمایش پرهیجانی است و حضور در این نمایش برای من بسیار هیجان انگیز است.

وی افزود: نگاه این نمایش خاص است و واقع گرایانه نیست و درباره مشکلات مردم در جامعه است ضمن اینکه کدام از بازیگران ٧ یا ٨ نقش را ایفا می کنند.

امیرحسین رستمی نیز با اشاره به دلایل حضور خود در نمایش "خشم و هیاهو"، اظهار کرد: تصمیم داشتم که پس از نمایش هایی که امسال روی صحنه داشتم دیگر تا پایان سال تئاتر کار نکنم اما پس از پیشنهاد مهرداد رایانی مخصوص و بعد از اینکه فیلم این نمایش را تهیه کردم و ترغیب شدم در این نمایش بازی کنم.

در ادامه، رایانی مخصوص به تغییرات اجرای پیش رو با اجرایی که از این نمایش سال های پیش انجام شده است، گفت: یکی از انتقاداتی که در اجرای قبل می شد این بود که چرا این نمایش مردانه است که تعمدی در آن نبود به همین دلیل تصمیم گرفتم با توجه به تغییراتی که در متن رخ داد یکی از بازیگران به زن تبدیل شود و فکر می کنم در حال حاضر بسیار بهتر شده و فضا چند صدایی تر شده است.

وی درباره دلایل استفاده از بازیگران شناخته شده سینما و تلویزیون در "خشم و هیاهو"، اظهار کرد: با توجه به اینکه ٣٠ درصد درآمد هر نمایشی را سالن خصىوصی می برد و ٥ درصد هم به تیوال می رسد برای اینکه در این فضا بتوانم حیات داشته باشم از بازیگرانی استفاده کردم که هم وجه تئاتری داشته باشند و هم بازیگران شناخته شده ای باشند.

وی افزود: تئاتر هزینه دارد و ازیک جایی این پول باید برسد برای همین همکاران من از راه هایی وارد می شوند که مناسب نیست.

رستمی درباره برخورد قهرآمیزی که با بازیگران سینما در تئاتر می شود، گفت: کار یک بازیگر بازی کردن است و فقط مدیوم ها فرق می کنند حذف کردن بازیگران سینما در تئاتر عین دیکتاتوری است.

501

کد خبر: 888278

وب گردی

وب گردی