رقابت های کشتی پهلوانی و زورخانه ای برگزار می شود/ شرایط و برنامه برگزاری مسابقات اعلام شد

شرایط و برنامه برگزاری رقابت های کشتی پهلوانی و زورخانه ای اعلام شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی پهلوانی، تیمی زورخانه ای ورزشکاران زورخانه ای و تیمی زورخانه ای کشتی پهلوانی، روزهای 20 تا 22 دی ماه در شهر مشهد مقدس برگزار می شود.

شرایط و برنامه برگزاری این رقابت ها که در سالن بهشتی برگزار می شود، به شرح زیر است:

الف- اوزان و شرایط سنی مسابقات کشتی پهلوانی و زورخانه ای:

*مسابقات کشتی پهلوانی در رده سنی بزرگسالان و در اوزان از55تا60*70*80*90*100*100+ کیلوگرم بدون ارفاق وزن برگزار خواهد شد.

*ورزشکاران متولد 11/10/1379 و بزرگتر(رده سنی جوانان) مجاز به شرکت در این مسابقات می باشند.

*حداقل وزن ورزشکاران برای شرکت در این رقابت ها 55 کیلوگرم خواهد بود.

ب - مدارک لازم جهت شرکت در این مسابقات:

1. اصل شناسنامه و کارت ملی

2. کارت بیمه ورزشی معتبر

3.معرفی نامه هیات کشتی/ پهلوانی و زورخانه­ای استان

4. ارائه مدارک ثبت نام در سامانه دریافت کارت ملی کشتی (ورزشکاران زورخانه ای می باید در سامانه فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای ثبت نام نمایند.)

* تذکر: ارائه کلیه مدارک فوق توسط شرکت کنندگان الزامی بوده و در غیر اینصورت از شرکت ایشان جلوگیری خواهد شد.

ج- امتیازات:

1. به نفرات اول تا سوم این مسابقات حکم و مدال قهرمانی اهداء خواهد شد.

2. به نفرات اول تا سوم وزن 100+ کیلوگرم به ترتیب 30-20-10 سکه تمام بهار آزادی اهداء خواهد شد.

3. با استناد به فرآیند انتخاب تیم های ملی کشتی آزاد، فرنگی و کشتی های سنتی (زنان و مردان) کشور در سال 97-96، نفرات اول از آخرین رقابت های قهرمانی کشور کشتی پهلوانی در رده سنی بزرگسالان، می­توانند در رقابت­های مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی در سال فنی جاری حضور داشته باشند.

د- نفرات مجاز جهت شرکت در این مسابقات:

1. استان خراسان رضوی بعنوان میزبان مسابقات دو تیم کامل در هر رده سنی

2. سایر استان ها یک تیم کامل در هر رده سنی

3. هر استان می تواند دو مربی(یک مربی زورخانه ای+ یک مربی کشتی پهلوانی) و یک سرپرست معرفی نماید.

4. با توجه به برگزاری مسابقات وزن100+کیلوگرم بمنظور تعیین پهلوان برتر و صاحب بازوبند کشور در سال 96، رقابت های این وزن بصورت Open برگزار می شود (با ارائه معرفی نامه رسمی از سوی هیات کشتی/پهلوانی و زورخانه ای استان ها) و محدودیتی به لحاظ تعداد کشتی گیران شرکت کننده وجود نخواهد داشت.

* تذکر مهم: شرکت کشتی گیران در مسابقات کشتی پهلوانی، منوط به شرکت ایشان در مسابقات زورخانه ای و کسب حداقل 50 امتیاز از 100 امتیاز ممکن می باشد.

و- ضوابط فنی:

*مسابقات تیمی زورخانه ای ورزشکاران زورخانه ای:

1- ترکیب هر تیم شامل: 7 نفر ورزشکار+2 نفر ذخیره +1 نفر مرشد +1 نفر مربی (جمعاً 11 نفر) می باشد.

2- مسابقات تیمی زورخانه ای در مدت زمان30 دقیقه ای و براساس آخرین قوانین فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای برگزار می گردد.

3- چهار وزن اول کشتی پهلوانی باید در تیم حضور داشته باشند.

4- دو نفر ذخیره باید در 2 وزن بالا به رقابت کشتی بپردازند.

5- شرط ورود 2 نفر ذخیره، شرکت در یکی از سه رشته میل گیری سنگین، سنگ و کباده می باشد که باید حد نصاب مصوب آیین نامه جهت وزن کشی را ورزشکاران این وزن کسب نمایند (در3 رشته کسب حدنصاب سکو برگزار نمی گردد).

6- بعد از اتمام مسابقات تیمی زورخانه ای و کسب حد نصاب 3 رشته میل گیری سنگین، سنگ و کباده اسامی نفرات واجد شرایط وزن کشی اعلام می گردد.

*مسابقات انفرادی کشتی پهلوانی:

1. مسابقات در دو زمان 3 دقیقه ای با 30ثانیه استراحت برگزار شده و با اختلاف 10 امتیاز، کشتی به پایان می­رسد.

2. اتمام وقت قانونی، ضربه فنی، کسب تفاضل 10 امتیاز، مصدومیت به تشخیص پزشک، سه اخطاره شدن کشتی گیر و یا اعمالی که باعث اخراج کشتی گیری شود، شرایط پایان کشتی را تعیین می کند.

3. امتیازات کشتی پهلوانی مانند کشتی آزاد خواهد بود. با این تفاوت که در صورتی که کشتی گیر به هر طریق به پل برود کشتی با ضربه فنی به نفع حریف مقابل پایان خواهد یافت.

4. اجرای کلیه تکنیک های فنون کشتی آزاد و فرنگی، و همچنین استفاده کلیه فنون اختصاصی کشتی پهلوانی با استفاده از قسمت کمر و زانوی شلوار برای اجرای فن مجاز خواهد بود.

5. در صورتی که کشتی گیر مهاجم حریف خود را در بیرون از منطقه زون به پل ببرد، دو امتیاز دریافت می نماید.

6. کشتی گیر مهاجم باید از اجرای فنونی که ابتدا خود به روی پل رفته و سپس حریف را به پل می کشد، اجتناب کند.

7. مربیان می توانند از طریق انداختن چلنج مطابق ضوابط جاری اتحادیه جهانی کشتی به رای داوران اعتراض نمایند.

8. در صورت کم کاری یا فرار کشتی گیر مدافع، داور به ترتیب زیر اقدام می کند:

الف. کشتی قطع و به کشتی گیر مدافع تذکر داده می شود.

ب. کشتی قطع و یک اخطار به کشتی گیر مدافع و یک امتیاز به کشتی گیر مهاجم داده می شود.

ج. کشتی گیری که سه اخظار دریافت نماید، بازنده محسوب می شود.

9. در صورت پاره شدن شلوار کشتی پهلوانی، کشتی گیر مربوطه حداکثر دو دقیقه جهت تعویض شلوار فرصت دارند.

10. در صورتی مجری فن ریسک کند و در خاک فرود بیاید، یک نمره به کشتی­ گیری که به حریف مسلط شده است تعلق می گیرد.

11. مجری یا مدافع اگر روی هوا چرخش داشته باشد ولی فرود فن با سینه باشد ضربه فنی محسوب نخواهد شد یعنی برای ضربه فنی باید حتما یکی از حالات ذیل مشاهده شود :

الف) آرنج به آرنج شدن ب)به پل رفتن مدافع یا مهاجم ج) تماس پشت کشتی­ گیر با تشک د) تماس کتف یا آرنج با تشک در شرایطی که زاویه پشت یا شانه بر روی تشک کمتر از 90 درجه باشد.

*تبصره: هر یک از حالات مذکور اگر در خارج از تشک (منطقه حفاظت تشک) اتفاق بیافتد فقط دو امتیاز به حریف تعلق می­گیرد و ادامه کشتی در وسط تشک به حالت سرپا خواهد بود.

12. در اخطارها، پس از تذکر اول که با قطع کشتی انجام می­شود، پیش قبض و پیش کاسه کشتی گیر مدافع در اختیار کشتی گیر مهاجم قرار خواهد گرفت.

13. برای فرار مدافع از حالت خاک به بیرون از تشک برای مرتبه اول تذکر، و برای مرتبه دوم پس از اخطار به مدافع و ارائه امتیاز به کشتی گیر مهاجم، کشتی در سرپا ادامه خواهد یافت.

14. عدم تمکین از رای داوران، حاضر نشدن بر روی تشک و انصراف عمدی از ادامه کشتی، باعث حذف کشتی گیران از جدول مسابقات خواهد شد.

15. هرگونه عمل غیرجوانمردانه که مورد تایید داوران قرار گیرد با موافقت سرپرست فنی مسابقات باعث حذف کشتی گیر خواهد شد.

16. کشتی گیران می باید بر روی دوبنده کشتی، شلوار مخصوص کشتی پهلوانی(تنکه) را بپوشند. تنکه باید در محل زانوها و کمر به اندازه کافی آزاد بوده تا مانع از گرفتن لباس از جانب حریف نباشد. درصورتی که در ابتدا ورود به تشک داور تشخیص دهد لباس کشتی گیری فاقد ضوابط اعلامی برای مسابقه می باشد، کشتی گیر ذیربط فقط یک دقیقه برای تعویض لباس خود فرصت خواهد داشت. بدیهی است پس از گذشت یک دقیقه، کشتی گیر مقابل برنده اعلام می شود. تهیه این شلوار برعهده تیم های شرکت کننده بوده و فدراسیون کشتی و یا میزبان در این خصوص وظیفه ای ندارند.

17. نحوه قرعه کشی و جدول مسابقات کشتی پهلوانی مطابق ضوابط جاری اتحادیه جهانی کشتی می باشد. با این تفاوت که دو نفر بازنده در مرحله نیمه نهایی، رقابت های سوم و چهارمی را برگزار می کنند. همچنین نفرات سوم هر دسته برای کسب مقام پنجم و ششم رقابت خواهند کرد.

ز- سایر موارد:

1. کلیه هزینه های اسکان و تغذیه نفرات شرکت کننده در مسابقات از شام مورخ 20/10/96 لغایت شام مورخ 22/10/96 بعهده میزان مسابقات خواهد بود.

2. حضور مربیان کلیه رده‌ها در کلینیک مربیگری مربوطه الزامی است و از فعالیت مربیانی که در این کلینیک حضور نداشته باشند در کنار تشک به عنوان کوچینک جلوگیری بعمل خواهد آمد.

3. کلیه استان‌ها موظفند حداکثر یک پیش از برگزاری مسابقات، نسبت به اعلام اسامی نفرات شرکت کننده به ستاد اجرایی مسابقات به شماره فکس 02144714489 اقدام نمایند.

4. کلیه استانها به منظور دریافت آیدی کارت می باید نسبت به تهیه یک جدول از اطلاعات اعضای تیم های خود در یک فایل Word و ارسال آن حداکثر یک هفته پیش از برگزاری مسابقات، به پست الکترونیکی فدراسیون(به آدرس koshti.iran@gmail.com) اقدام نمایند.

5. کلیه سرپرستان تیم های شرکت کننده در مسابقات موظفند مدارک کشتی ­گیران شرکت کننده را از ساعت 16:00 روز 20/10/96 جهت کنترل و ثبت نام به دبیرخانه فنی مسابقات تحویل نمایند.

6. مسابقات بر روی تشک کشتی برگزار می شود.

602

کد خبر: 888279

وب گردی

وب گردی