فتنه 88 نوعی کودتا برای براندازی نظام بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: فتنه 88 سیاست بازی نبود و نوعی کودتا برای براندازی نظام بود. به پشتوانه عناصر داخلی توانستند در کشور نفوذ کنند. خارجی‌ها چون پشتوانه ندارند، نمی‌توانند کاری را پیش ببرند.

به گزارش ایسکانیوز، صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر اسبق ارشاد در مراسم اکران مستند «گیلن‌باره» که به همت بسیج دانشجویی در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، با بیان اینکه باید به نحوه‌ای دیگر به فتنه بنگریم، گفت: در فتنه افرادی که جمهوری اسلامی بزرگشان کرده بود و از صدقه سر وجود نظام بالا آمده بودند، همان حرف رسانه‌های بیگانه را می زدند.

صفارهرندی افزود: شما چه نیازی داشتید برای حقی که به زعم شما، آن را دزدیدند، در روز 13 آبان آرمان‌های انقلاب را زیر پا بگذارید. این چه حقی است که باید مسجد را به آتش بکشید؛ این چه حقی است که باید شما قانون را زیر پا بگذارید؟

وی تصریح کرد: اینجاست که می‌فهمیم فتنه مسئله‌ ساده‌ای نیست. انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است و این افراد برای انتقام گرفتن آمده اند.

وزیر اسبق ارشاد ادامه داد: فتنه سیاست بازی نبود و نوعی کودتا برای براندازی نظام بود. به پشتوانه عناصر داخلی توانستند در کشور نفوذ کنند. خارجی‌ها چون پشتوانه ندارند، نمی‌توانند کاری را پیش ببرند.

وی گفت: به گفته یکی از سران آمریکا، برای تغییر در ایران نیاز به میانجی است که هم نظام به آنها نگاه بدی نداشته باشد و هم آنها به آمریکا دل بستگی داشته باشند.

صفارهرندی تصریح کرد: در آن زمانی افرادی تحت تاثیر خانواده‌شان و برخی نزدیکانشان کم آوردند و از استدلال و منطق بهره‌ای ندارند و برخی انقلابیون هم به خاطر بچه‌هایشان از نظام دوری کردند. برخی از افراد برای رفتار گذشته شان پشیمان و نسبت به سابق متزلزل شده بودند.

وی گفت: ماجراجویی و جاه طلبی با این بهانه‌ که می‌خواهم کشور را نجات بدهم سبب شد که به رای مردم اعتنایی نکنند و این طعمه‌ خوبی است برای افرادی که می خواهند جا پا برای خود در ایران باز کنند.

صفارهرندی اظهار داشت: فتنه باز هم امکان دارد به وجود بیاید؛ به وسیله افرادی که آدرس دَرِ عقبی را به دشمن می‌دهند و این همان افرادی هستند که در نظام پست داشتند.

منبع: فارس

204

کد خبر: 888300

وب گردی

وب گردی